12-02-2006, 16:30
|
|
|
|
חבר מתאריך: 09.10.04
הודעות: 349
|
|
הם היו שטות בזיגזגים...
לסירות יש חרב.שזהו מן סנפיר אשר מורידים לים מבטן הסירה (יש פתח מיוחד)
כאשר יש רוחות חזקות או גלים כדי שהסירה לא תתהפך.
כאשר בעל הבירה רצה להתקדם כנגד משב הרוח,הוא היה מוריד את החרב לים,
ושט בזיגזגים.
תהליך זה היה ארוך ומייגע אך רק כך היה אפשר לשוט כנגד כיוון הרוח.
בכל זיגזג בעל הסירה היה מפנה את הסירה בערך 44 מעלות ופחות
כדי לתפוס רוח במפרש והחרב היתה מונעת מהסירה להיתהפך!!
45 מעלות ומעלה של רוח היו פשוט דוחפים את הסירה אחורה.
ולכן היה חשוב לשוט בזיגזגים רחבים.
כמובן שבעל הסירה היה מכוון את הסירה למיהירות המקסימלית שהצליח נגד כיוון הרוח,
מכיוון שאם בעל הסירה היה מטה את סירתו בזווית לא מספקת היתה הסירה שטה מאוד לאט.
כנ"ל לכיוון הקיצוני השני של זווית הסירה.
אם בעל הסירה היה מטה את סירתו הזווית קיצונית מידי מול הרוח הסירה היתה עומדת על מקומה
או אפילו שטה אחורה.
תמונה להמחשה:
(מצטער על האיכות ציירתי לבד.אבל העיקר הכוונה.)
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img146.imageshack.us/img146/4321/sira1vr.jpg]
אבל אלו כמובן סירות מפרש ללא מנוע כיום סירות המפרש כנראה משתמשות גם במנועים כנגד כיוון הרוח (העצלנים שבינהם =] )
|