21-03-2006, 21:54
|
|
|
חבר מתאריך: 18.02.06
הודעות: 59
|
|
נכון... א-ב-ל
החיכוך שנוצר בין הקליע לקנה דווקא מוסיף לו מהירות בצורה מסויימת...
אם הקנה והקליע היו באותו קוטר בדיוק והקליע היה יכול לעבור בלי בעיות דרך הקנה רק חלק קטן מהאבשש שבתרמיל היה מנוצל והרוב היה מתבזבז. לא כל האבשש שבתוך התרמיל ניצת ברגע הנקירה, אחוזים רבים מהאבשש ניצתים תוך כדי תנועת הקליע בתוך הקנה ודווקא העיקוב שלו בתוך קנה עוזר לכל האבשש להידלק בתרם הקליע יצא מהקנה ואז ברגע היציאה הוא יקבל את מירב האנרגיה שהיה יכול לקבל מאותו תרמיל והאבשש שבתוכו. אם לקליע לא יהיה חיכוך עם הקנה גרגירי האבשש הראשונים שידלקו כבר יעיפו אותו וכשהוא כבר יהיה בסוף הקנה או כבר מחוצה לו תושלם ההצתה של כל הגרגירים... אני יודע שזה נישמע קצת מוזר אבל כל התהליך הזה פשוט מתרחש ממש ממש מהר!!!
|