28-04-2006, 15:32
|
|
|
חבר מתאריך: 08.09.05
הודעות: 127
|
|
זה מאוד דומה ללחצים
הטמפרטורה ה"טוטאלית" (TAT = Total Air Temperature) מוגדרת כטמפרטורת העצירה והיא נמדדת על ידי מדיד שבו האויר ממש נעצר. מכיוון שיש לאויר אנרגיה וזו "מתפזרת" כשהוא במצב עצירה (או בלועזית "סטגנציה" = Stagnation), הטמפרטורה הזו גבוהה מהטמפרטורה הסטטית שנמדדת על האויר הנע (SAT = Static Air Temperature). ישנן נוסחאות שמקשרות בין הטמפרטורות הללו והן תלויות במספר מאך (שהוא היחס בין מהירות הטיסה למהירות הקול). אגב, OAT הוא פשוט שם אחר ל- SAT.
למי שמעוניין, להלן נוסחאת המעבר, כאשר האות היוונית "גמא" היא מספר בעל ערך קבוע (לאויר נהוג להשתמש ב- 1.4):
נערך לאחרונה ע"י major_tom בתאריך 28-04-2006 בשעה 15:59.
|