22-12-2004, 08:45
|
|
|
חבר מתאריך: 01.04.02
הודעות: 4,925
|
|
גרוע מאוד! השורה התחתונה- פחות ימי לימודים (בתיכוניים
פחות 35 ימים וביסודיים פחות 37 ימים) וימי הלימודים שנותרו הופכים להיות להרבה פחות אפקטיביים בגלל התארכות שעות הלימוד (מי מסוגל ללמוד אחרי 2 או 3 אחה"צ?).
מערכת החינוך עברה רפורמות מיותרות רבות החל באינטגראציה, ביצירת חטיבות הביניים, בשיטת הבדידים בחשבון ושיטת הקריאה ההוליסטית - כל הרפורמות האלה התבררו לבסוף כניסויים כושלים שהפסדם יצא בהפסדם.
השורה התחתונה בהמלצות דוברת (מספר שעות הלימוד האפקטיביות שיורד בפועל בעשרות אחוזים), יותר מאשר רומזת כי גם ניסוי זה נדון לכישלון.
יש לי עצה לאנשי מערכת החינוך ולעומדת בראשו: במקום לאמץ מראש המלצות שלא ברור מה תהיה השפעתם , אבל ברור שהן עומדות לטלטל שוב את כל המערכת - שינסו את הממלצות האלה בקטן, במספר קטן של בתי ספר מתנדבים - ויראו אם השיטה עובדת!
|