01-11-2006, 20:54
|
|
|
חבר מתאריך: 06.06.06
הודעות: 636
|
|
טעות חמורה!
בשום פנים ואופן לא בולמים בתוך פניה, כל סוג של פניה. למעט מצבי חירום בהם אני ממליץ לתקן ע"י הרפיה מדוושת התאוצה או לחיצה עדינה על הבלם, הכל תלוי בסיטואציה.
בלימה בתוך פניה יכולה לגרום להיגוי יתר ואיבוד שליטה טוטאלי על הרכב.
הרבה יותר קשה לתקן היגוי יתר מאשר תת היגוי.
לרוב החלק בתוך כיכר זה תת היגוי (אני מדגיש לרוב, אני עצמי נכנסתי למצב של היגוי יתר בתוך כיכר- לא חוויה נעימה ממש לא), לכן הדרך לתקן היא עזיבת דוושת התאוצה ובלימה עדינה על מנת להחזיר את האחיזה של הגלגלים הקדמיים בכביש ע"י העברת משקל הרכב קדימה.
זהירות- גם פעולה זו יכולה לזרוק אותכם לצד השני של הכביש אם סובבתם את ההגה יותר מידי- אינסטינקט מידי.
כל הנ"ל הוא בגדר המלצה בלבד! לא לומדים לנהוג ובטח ובטח שלא לומדים איך לתפקד במצבי חירום דרך התכתבות:
פנו למסלולים/דרייב ארט/אלטרנטיבי וקחו קורס מיועד לכך.
עצה יותר חשובה מכל מה שניתן פה עד כה:
אין לפמפם את דוושת הבלם, לא ברכב בעל מערכת ABS ובטח ובטח שלא ברכב ללא מערכת כזו.
פימפום הדוושה יגרום למרחק בלימה ארוך יותר משמעותית.
אדם אינו מסוגל לתפקד כמו מערכת ABS וחבל על הניסיונות אפילו- זה עולה לכם בבריאות וחס וחלילה יכול לעלות לכם גם בחיים שלכם!
במקרה של בלימת חירום- בלימה חזקה ומלאה לאורך כל מהלך דוושת הבלם בלי התחכמויות- חצי לחיצה וכו'!
הנ"ל הוא בגדר הוראה וכך יש לפעול במקרה של בלימת חירום!
|