19-01-2007, 21:25
|
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
|
|
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
|
|
תלוי מה הקריטריון
מספר הפלות? פונקציה פיקודית? פיתוח טקטיקות? השפעה על גורל מערכות? "שלושת הגדולים" צברו יחד 928 הפלות - רובן בחזית הרוסית שבה מספרים גדולים היו קטנים בהשוואה לחזיתות האחרות. כמו כן, השפעתם בתחום התו"ל והפיקוד היתה שולית למדי. מולדרס וגאלאנד אמנם לא היו בין המובילים במספר ההפלות, אבל מילאו תפקיד מרכזי בפיתוח תו"ל וכן בפיקוד. בל נשכח שגאלאנד פיקד כשנתיים על זרוע מטוסי הקרב היומיים.
מארסיי היה גאון טקטי וטכני, אבל בגלל שהיה מבודד בזירה נידחת והיה זוטר לא היתה לו השפעה.
האייסים של מטוסי הקרב הליליים הצליחו להשפיע יותר בזכות הפלותיהם על העליות והמורדות של הפצצות הלילה. השבר במערכת ההפצצות של הבריטים בסוף 1943-תחילת 1944 נזקף במידה רבה לזכות קבוצה קטנה יחסית של צוותים.
בקיצור, הכל תלוי באיך שמסתכלים על זה.
כל זה מוביל לתשובתי לשאלה השניה שלך. המשכיות היתה קיימת בשתי רמות: המסורת והמנהיגות. טייסות נקראו ע"ש גיבורי טיס ממלה"ע הראשונה והללו נחשבו כמודלים לחיקוי. ברמת המנהיגות להמשכיות היתה חשיבות רבה יותר. גרינג הציב בתפקידים בכירים מספר חברים לנשק שלו מהעבר ולאלה היתה השפעה רבה על עיצוב הלופטוופה. ההצבה הרת הגורל ביותר היתה של אודט לראש האגף הטכני. אודט היה הדיוט טכני וניהולי והנזק שהוא גרם בתחום הפיתוח וההצטיידות היה גורם מכריע בתבוסת הלופטוופה.
|