12-02-2007, 13:41
|
|
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
איני מסכים עם תשובתו של הרב שרקי (שאגב, קראתי את אתרו והוא אישיות מרשימה ומכובדת)
אין לנו שום דרך לדעת כיצד נתפסה מלחמת טרוייה בימי הומרוס, אלא רק איך היא נתפסה הרבה
שנים אחר כך. אין לנו שום יסוד לפקפק בהנחה שהוא בדה מליבו אירועים (תחרות היופי בין האלות,
חטיפת הלנה, קנאת פריס, המצור בן 10 השנים, סיפור הסוס וכד'...), וסיפורו הפך הצלחה כבירה
רק אחרי שנים, וככזה הוא נכנס לפנתיאון הלאומי - מבלי שקבוצה שלמה ראתה אותו ככזה בעת
שנכתב.
באשר לניזארים, שם אני עומד על קרקע מוצקה בהרבה הניזארים השיעים מהווים קולקטיב לאומי,
ולא סתם קבוצת אנשים. יש להם עבר, תרבות ושפה משותפים, שייחודיים רק להם. הסיפור אודות
סינאן המעופף מתר תקופה שבה הקבוצה כבר הייתה קיימת כגורם לאומי במשך 200 שנה (הם
קיימים מלפני הכיבוש הפאטמי של מצרים ב961). אין ספק שהיו לסיפור מספרים כלשהם, אבל הוא
הפך לחלק מהמיתוס המכונן, למרות שקיום הקבוצה קדם לסיפור. מישהו בתוך הקבוצה יצר סיפור,
והדורות הבאים אימצו אותו.
אגב, היסטורית עדיין לא ברור למה צלאח אל-דין נסוג באמצע המצור (אבל אני חושב ששנינו נניח
שלא טיסתו של "השיעי המעופף", היא הגורם לכך...)
הדיון כאן ב-א-מ-ת הגיע לגודל עצום , ואם תרצה להמשיך בו, אשמח לעשות כן בפורום
אקטואליה, שכן יצאנו מתחום הפורום...
|