07-02-2007, 12:10
|
|
|
|
חבר מתאריך: 26.09.05
הודעות: 2,368
|
|
לא יודע איך זה אצלך, אך רבים מהאנשים נידבקים בחיידק השטח, נילהבים מהנסיעה הקופצנים והשדות היפייפים והפורחים.
בשטח כמו בשטח, אתה יודע מתי אתה ניכנס, אך אתה לא יודע מתי אתה יוצא! כך גם עם הכסף, אתה יודע בכמה אתה קונה את הרכב, אך התיקונים, השיפורים, וכל הדברים שסובבים, בשניה יכולים לעלות לך בסכום כספי שעולה על מחיר הרכב.
את הג'יפ הראשון, רצוי לבדוק לפני קניה עם אדם שמתעסק עם ג'יפים, שיודע להסתכל על השריטות והפגיעות באגזוז ולהגיד לך מה מצב הרכב .
את הרכב, תוכל לקחת לבדיקה לפני קניה (בין 600 ל800 ש"ח), זה יקר מאוד, אך יכל לצאת משתלם, במיוחד אם יבדקו לך את מצב המנוע, הגיר והטנספר(!), נזילות שמן, בטוח יהיו, אין מה לעשות.
בג'יפ, תבדוק את הפגיעות שייש בו, זה יכל ללמד רבות על עברו של הג'יפ ומצבו, תבדוק את מצב השילדה, ואף בלי צחוק, אם היא בכלל ישרה!, לא חסרים ג'יפים שהשלדה התעקמה בגלל השתוללות או עייפות החומר.
בדוק את מצב בסרנים, תנענע את הצלבים שמחברים את הסרן לגלגל, אם הן זזות טיפה, צריך להחליף אותן, ואם הן כבר זזו הרבה זמן בלי שהבעלים החליף אותן, יכל להיות שהציריות כבר הלכו, ופה זה כבר השקעה כספית גבוהה וראשונית.
תבדוק גם את מצב הבודי של הרכב, את כל הפח, שהוא לא חלוד או שבור, בנסיעה שתעשה לו, שים לב אם הידית של הטרנספר מעבירה חלק ל4X4 H ול4X4 LOW.
בקיצור, יש עוד 1001 דברים לבדוק.
זה לא ממש יפה לפרסם פה פורום אחר, אך יש את פורום ג'יפולוג:
http://www.jeepolog.com/forums/
פורום שמלא בשאלות, תשובות וג'יפאים שישמחו לעזור לך.
שיהייה לך בהצלחה!
השטח מלא בחוויות
_____________________________________
חיים בן דוד, 1968-2006, לוחם בשייטת 13 ומדריך צלילה, בעלו של מועדון הצלילה ול-טל בחיפה.
נהרג בתאונת צלילה בתאריך 17.9.06
יהי זכרו ברוך.
26-40 עושה ת'צ'יפס יותר טעים! 91-05 עושה ת'צ'יפס יותר יבש!
|