13-04-2007, 14:51
|
|
|
|
חבר מתאריך: 30.11.01
הודעות: 6,813
|
|
בתור התחלה, רכבי אטמוספריים (בלי מדגש טורבו/סופרצ'ארג''ר) אינם רכבים טובים לשיפור המנוע.
רכב שקל לשפר לתוצאות גבוהות בעלות יחסית נמוכה הוא רכב אטמוספירי.
מה שעושים ברכבים כאלה הוא לרוב:
* התקנת אינטרקולר = אוויר קר יותר נכנס למנוע והתוצאה היא העלאת הספק.
* צ'יפ ניהול מנוע שמשנה את יחס בין האוויר לדלק לתערובת עשירה יותר והתוצאה היא העלאת הספק.
* החלפת מגדש הטורבו במגדש גדול יותר והתוצאה היא העלאת הספק.
* העלאת יחס הדחיסה של הטורבו (נמדד ביחידת מידה בשם BAR) והותצאה היא העלאת הספק הטורבו.
* מערכת פליטה פתוחה אשר מונעת עכבות בשחרור הגזים הנפלטים והתוצאה היא פעולה חלקה יותר.
ישנם עוד כל מיני דרכים לשפר את הרכב מבחינת הספק - אבל השיפורים שציינתי למעלה הם הנפוצים ביותר, ונותנים את יחס העלות-תועלת הטוב ביותר.
לצורך העניין, רכבים שקל לשפר הם סיאט איביזה טורבו/FR/CUPRA, אודי A3 דור קודם מנוע 1.8T או דור חדש 2.0T, גולף GTI (מנוע 1.8T או החדשה - 2.0T).
וישנם עוד רכבי טורבו רבים בשוק שניתן לשפר בקלות יחסית.
_____________________________________
2007 Porsche 911 Carrera 4S Coupe (White)
|