25-04-2007, 00:23
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,894
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי BigHit
בדוד אמור להיות טיפה לחץ,שלא ישתחרר הגז מהר מדי,אם שמים דוד זרימה חופשי,משמע חלול,הגזים יוצאים מהר מדי והרכב מאבד מומנט בטורים נמוכים.דוד זרימה חופשי נועד בעיקר למנועים מודגשים(מנועי טורבו).
אף סוסון לא נאבד עקב הממיר והדוד,תאמין לי שהמהנדסים של הרכב היו שמים דוד חלול אם הוא היה מעלה את ההספק.
אבל זה לא עושה כלום חוץ מרעש,ואיבוד מומנט.
|
דוד של האגזוז נועד להשתיק את הרעש של המנוע.
ברכב מודרני יש דוד קדמי שהוא דוד קטן משתיק קצת מהרעש ודוד אחורי שמשתיק את רוב הרעש.
ורכבים מעל שנת 95 מותקן בנוסף ממיר קטליטי שבא ממש אחרי סעפת הפליטה בתוך הממיר שזה נירה כמו דוד קטן יש בתוכו כוורת מחומרים קרמיים שאמורים לספוג את חלק מהגזים הרעילים הגזים הרעילים מסתננים וניספגים בתוך הכוורת (שזה בעצם הממיר).
הממיר הקטליטי יש לו קצת התנגדות וברגע שהוא סתום הוא מוריד מהביצועים של המנוע.
|