10-02-2005, 13:42
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
נא להתבונן שנית בתמונות
צודק וטועה - המטוס המופיע בתמונה השמאלית העליונה - מעל הצוקית - אינו צופית אלא כנראה דאש-7 של ארקיע - ולו יש מדחפים (ועוד שני מנועים בהשוואה לצופית).
לגבי שפת הזרימה של הברק - שים לב בבקשה שהיא שחורה מאד בקצה ומעט יותר בהירה במרכז - כנראה בשל חום המנוע.
לגבי התחממות חלקים כתוצאה מתמרון - הנושא כפי שאתה מציג אותו פשוט לא נכון. אומנם גופים מתחממים כתוצאה מזרימה (טרמודינאמיקה) - אבל זה קורה בעיקר בזרימה על קולית בה הזרימה הופכת לצמיגה בהרבה וכתוצאה מהחיכוך - נוצר חום. בקרב אוויר, צמוד ככל שישהיה, החלקים מתחממים ומתקררים במהירות ולא מגיעים לערכים גבוהים במיוחד - כך שניתן להגדיר זאת כתופעה שולים בהרבה ביחס לחום המנוע.
הייתרון של ראש ביות הדמאתי נעוץ בעיקר בכך שיש מאחוריו מחשב שיודע לפענח את האותות הנקלטים על ידי ראש הביות ולעקוב אחר תנועת המטרה. באופן זה ניתן גם להבדיל בין המטרה העיקרית והפרעות מזדמנות מאובייקטים חמים אחרים (שמש, נורים וכד').
אם תתבוננו בתמונת הקורנס - תוכלו לראות ששפת ההתקפה חמה באותה המידה כמו האנטנה במיצב הכיוון. נא לא לשכוח שהבוהק הוא יחסי לסביבה ומושפע גם במידה רבה מהרכב החומרים של המטוס וצבעם. ניתן להשוות זאת לבוהק הכונס שהוא בהיר בהרבה משפת ההתקפה. פריסקופ
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 10-02-2005 בשעה 13:45.
|