05-10-2007, 13:21
|
|
|
חבר מתאריך: 08.02.05
הודעות: 575
|
|
שלום,
קצת השגות על המקור שהבאת מהרשת:
*אין להסתמך על הנוסח של הרמב"ם: כדאי לעיין בסדר התפילה של הרמב"ם כדי להבין כמה הנוסח שלו שונה משלנו(וזה נובע משלוש סיבות עיקריות: א.העתקות שגויות ב.תלאות בדרך(והזמן) ג.נוסח שונה משלנו במקור).
*"הוספת המילים ויהי ערב ויהי בוקר יום השישי, נעשתה עקב חלוקת התנ"ך לפרקים על ידי הנוצרים בערך בשנת 1200." - ומה 'התירוץ' פה להפסיק בין ה'בוקר' ל'שישי'? האם אפשר להבין קורא בתורה שיקרא: "בראשית ברא אלוקים" ואז יגיד שאלוקים מדובר על אחד ולא על אל ברבים, ואז ימשיך בקריאה? אני בטוח שכולם יעצרו אותו מיד. מה שכן - אני בהחלט מבין את אלו שקוראים את שתי הפסוקים ביחד ברצף, ואז זה פותר שתי בעיות: הפסק ו'נגד' הנוצרים', כמאמרו.
ונראה לי, כפי שכתב ck5760, שהנוסח של האשכנזים לא כך(אצלי בכל ששת הסידורים שיש לי לא מופיע 'לשם יחוד' בקידוש - לא בספרדי, לא באשכנזי ואפילו לא בתימני), וכל הדיון נפתח על משהו שלא היה ולא נברא.
|