
20-10-2007, 10:38
|
|
|
|
חבר מתאריך: 14.03.07
הודעות: 1,061
|
|
כיון שיש כמות קלוריות ל 100 גרם וישנה מודעות לנושא, לדוגמא כל פעילותו של 'המפקח על משקולות' בתמ"ת אין סיבה עקרונית מדוע לא לקדם חקיקה, עפ"י הדוגמא מגרמניה.
מה עושה בכלל אדם בודד עם רעיון לחקיקה/צו מכל סוג כדי לקדם את רעיונותיו?
א. פונה בכתב באופן מסודרת לאחד מגופי הצרכנות, מתוך תקוה שהם יאמצו את הרעיון וינסו לקדם אותו כ'לובי'.
ב. פונה בכתב לח"כ בעל מודעות לנושא הצרכנות או מי שכבר יזם חוק בנושא, עדיף מהקואליציה. סיכויי הצלחה ירודים.
ג. פונה בכתב למחלקה המשפטית במשרד הרלוונטי בהצעתו - במקרה שלנו לתמ"ת, כיון שמירב הצעות החוק מקורם ביוזמה ממשלתית
ד. מתחיל בפעילות ציבורית (הפגנות החתמות אתרי אינטרנט). סיכויי הצלחה ירודים.
ה. פונה לבג"צ במטרה לקבל חשיפה, תשובה מהירה מהמדינה או אפילו פס"ד מנחה. עולה כסף רב לאדם פרטי.
עכשיו כבר נשאלת השאלה כמה הנושא בוער בעצמותיך...
יעקב בן שאול
|