לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה שימו לב! פורום תעופה אזרחית לא נועד לשאלות על כרטיסי טיסה ומחיריהם, מלונות, שאלות לגבי הדיוטי פרי וכו'. אשכלות כאלו יש לפתוח בפורום המתאים. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > תעופה אזרחית
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-03-2005, 20:08
צלמית המשתמש של spooler
  spooler spooler אינו מחובר  
מומחה לתעופה ומודיעין
 
חבר מתאריך: 08.01.03
הודעות: 1,177
שלח הודעה דרך MSN אל spooler
איירבאס החדש: מטוס גדול - בעיות גדולות

הכתבה מ-YNET



עוד בטרם המריא, מטוס האיי-380 של הקונצרן האירופאי איירבאס מעורר התנגדות.
נמלי תעופה בארצות הברית כבר הודיעו שלא ייערכו לקליטתו, המחייבת השקעות גדולות.
השאלה היא האם מדובר רק בשאלות טכניות, או בגאווה לאומית
אריה אגוזי


בטולוז, מרכזו של קונצרן התעופה איירבאס, מתחילים לדאוג. נמלי תעופה במקומות רבים בעולם,
אך בעיקר בארה"ב, מביעים התנגדות להשקעות הכרוכות בהתאמת מתקניהם לקליטתו של מטוס הנוסעים הענקי האיירבאס איי-380.

יש באירופה הטוענים כי ההתנגדות הזו היא תחילתה של המלחמה הכלכלית בין ארה"ב ואירופה המאוחדת.
אחרים טוענים שמדובר בתגובה לא רציונאלית. מכל מקום, הבעיה מקבלת מימדים גדולים, ככל שקרב מועד המראתו של המטוס החדש.

בינואר השנה נגרר אב הטיפוס של ה-איי-380 מחוץ להאנגר שבו הורכב במתקני איירבאס בטולוז.
מנהיגי אירופה באו להשתתף בטקס הנוצץ של גלילת המטוס. כאשר קופלו הדגלים והתפוגג ריח הזיקוקים החלו להתברר מימדי הבעיה שמולה עומד מטוס הנוסעים הגדול בהסטוריה.

בשנים האחרונות בחנו שתי יצרניות המטוסים, בואינג האמריקנית ואיירבאס האירופאית, את השוק כדי לבחון את אפשרות ייצורו של מטוס נוסעים ענקי,
שיוכל להטיס עד 700 נוסעים ואולי יותר. אחרי התחבטות רבה, שבה היו רמזים על דגמים מהפכניים של מטוסים, כמו הסוניק קרוזר המהיר , החליטה בואינג שהיא נשארת עם ה-747, שאותו "תמתח", כדי לתת לו יכולות חדשות ובמקביל תפתח את מטוס ה-7E7, שזכה לשם "מטוס החלום".

לא מלחמה רגילה

העימות בין ארה"ב לאירופה, בדמות המלחמה על שוק מטוסי הנוסעים, אינו מלחמה מסחרית רגילה. 'איירבאס', שהצליחה להשתלט על יותר ממחצית שוק מטוסי הנוסעים בעולם, לא פיתחה סתם עוד מטוס, אלא משהו שונה מכל מה שהכרנו. מספיק רק לעמוד ליד אב הטיפוס של האיירבאס-380 בטולוז, כדי להבחין במימדים העצומים של המטוס הדו-קומתי הזה.

מימדיו של המטוס יצרו בעיות כבר בעת התכנון. מהנדסי איירבאס נאלצו
לעשות שימוש בתוכנות מיוחדות כדי לבחון איך לשמור על מרכז הכובד של המטוס, שבו יוטסו בין 550 ל-700 נוסעים. אם למשל חברת אל על היתה בוחנת רכישה כזו, היא היתה צריכה לקחת בחשבון, בין היתר, ריכוז של דתיים באחד מחלקי המטוס לצורך תפילה. מטוס ענק, בעיות תכנוניות גדולות.

עד כה הזמינו 13 חברות תעופה 149 מטוסי איי-380. סינגפור איירליינס מתכננת להפעיל את המטוס לראושנה במרץ 2006. גודלו של המטוס ומספר הנוסעים שיטיס מחייבים את נמלי התעופה להיערך. בכמה נמלי תעופה מרכזיים נבנו כבר שרוולים מיוחדים שבאמצעותם ניתן להעלות ולהוריד נוסעים מהמטוס.

אבל מסתבר שבארה"ב, ולא רק שם, לא כולם מוכנים להיערך לקליטתו של המטוס, המסמל כיום יותר מכל את העוצמה של אירופה המאוחדת עם היורו החזק.

משקלו של המטוס החדש הוא הבעיה הראשונה. בהרבה נמלי תעופה המסלולים עוברים בחלקים מסוימים שלהם על גשרים. אלו לא תוכננו לשאת משקל כזה. אבל זה לא הכל. מספר הנוסעים וגובהו של המטוס הדו-קומתי מחייבים התאמה של השרוולים. מדובר בהשקעות ענק וכמה נמלי תעופה בארה"ב, כמו זה של אטלנטה, הודיעו כבר שלא ישקיע את הסכומים הדרושים, אם המטוס לא ייכנס לשימוש בחברות תעופה רבות יותר.

ההתלהבות של חברות התעופה האמריקניות מהמטוס קטנה, אם לדבר בלשון המעטה. ג'ף סמייסק, מנכ"ל חברת התעופה האמריקנית קונטיננטל, אמר לי לא מכבר כי החברה לא תרכוש את המטוס בימי כהונתו בתפקיד. "אין לי כוונה להטיס אנשים בקופסת סרדינים", אמר.

מחוץ לארה"ב יש כמה נמלי תעופה שעושים את ההתאמות הדרושות.
בין אלה מצויים נמלי התעופה הית'רו בלונדון,שארל דה גול בפאריז, צ'אנגי בסינגפור ונמל התעופה של סידני.

מהפכה של ממש

בכמה נמלי תעופה יש בעיות המגבילות כל אפשרות להתאים את המתקנים לקליטת המטוס החדש. בנמל התעופה של סאן פרנסיסקו, למשל, המרווח בין המסלולים הוא כזה שלא יותר ממטוס איי-380 אחד יוכל לנחות שם בזמן נתון.

נמל התעופה של לאס-וגאס הודיע אפילו, כי הוא לא מסוגל לשמש נמל תעופה חליפי למטוס החדיש. הנמל משמש בדרך כלל נקודת נחיתה חליפית למטוסים העושים דרכם ללוס-אנג'לס. "נחיתה כזו תגרום לסגירת שני מסלולים של הנמל וזה לא מתקבל על הדעת", אמר מקור בהנהלת הנמל של עיר ההימורים המדברית.

לדברי מינהל התעופה הפדרלי של ארה"ב, רק ארבעה נמלי תעופה אמריקנים משקיעים כבר בהכנות לקליטת המטוס החדיש: קנדי בניו-יורק, סן-פרנסיסקו, לוס אנג'לס ומיאמי.

מטוס ה-איי-380 מתוכנן להיכנס לשירות חברות התעופה כבר בשנה הבאה. זה עושה את הבעיה לגדולה יותר, שכן גם נמלי תעופה שהביעו רצון להיערך, לא יספיקו לעשות זאת במועד.

בקונצרן איירבאס משדרים אופטימיות ואומרים, כי גם כאשר נכנס מטוס ה-747 של בואינג לשימוש לפני שנים רבות, התעוררו בעיות של מתקנים לא מתאימים. זה נכון, אבל הפעם מדובר בבעיות טכניות וגם בגאווה לאומית. מומחי תעופה אומרים שבסופו של דבר, רוב נמלי התעופה בעולם יתאימו את עצמם למטוס החדש. אבל האם קצב ההתאמה יספק את תכנית המכירות של קונצרן איירבאס?

האם אנו צפויים למלחמה של חילופי האשמות בין ארה"ב ואירופה על על רקע ההיערכות לקליטת המטוס? יש בעניין הזה דעות שונות, אבל לכולם ברור שמדובר במהפכה של ממש בתעופה. הפעם, הגודל קובע מאוד.

חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:28

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר