דיברתי רק על ההשקה. ברור שבין השקה לכניסה לשירות מבצעי יש עוד דרך ארוכה וחוששני שצוללת זו תבלה עוד זמן רב במעגן.
941 נחשבה מבחינות רבות תכנון פורץ דרך בזמנו - ולא רק בגלל גודלה יוצא הדופן. כל התצורה שלה (שני גופי לחץ מקבילים, מיקום הטילים לפני מגדל הפיקוד, עתודת ציפה גדולה מאוד, מתקני נוחות רבים לצוות ועוד) היתה חדשנית ומודרנית. בולטת במיוחד התאמתה לפעולה במעמקי ימים קפואים.
אחד הדברים שהפתיעו אותי היה שהרוסים גרטו בשנות ה-90 שלוש מתוך שישה הטייפונים שנבנו, למרות שנותרו להן עוד שנים רבות.
לפי מה שאני יודע, הגודל המפלצתי של 941 נובע מכך שהיה צריך להכניס בפנים טילים גדולים. שני גופי לחץ הם תוצאה מכך שהיה צריך להוריד את גובה הצוללת כדי שתכנס לנמלים הקיימים. מתקני נוחות אפשר להניח שיהיו גם ב-995. אבל 941 לא הייתה מספיק שקטה, לא הייתה נוחה לטיפול ותחזוקה. מרשימה - בהחלט, מוצלחת - כנראה שלא. דווקה 667 נחשבות לצוללות מוצלחות.
ציטוט:
ה-955 נראית לפחות על פניו כמו פיתוח של ה-667. מה שכן, זוהי צוללת הטילים הרוסית/סובייטית הראשונה עם ציר מדחף יחיד, מה שרומז על השקטה רבה יותר לעומת הדור הקודם.
היו שמועות שב-955 מותקן pump-jet ולא מדחף קלאסי.
ציטוט:
4) תא הצלה ניתק הותקן לראשונה ב-705. ב-941 היו שני תאי הצלה. כזכור, בפעם היחידה שהשתמשו בתא כזה הוא לא עשה גדולות ונצורות.