26-04-2008, 16:12
|
|
|
חבר מתאריך: 22.04.08
הודעות: 13
|
|
[ארדיכל=QUOTE] ונדמה לי, אאל"ט (סוף סוף הבנתי מה זה), שזה מה ש-Mare שואל. הוא לא התכוון לדון בנוער הגבעות, או להאשים מישהו מזקני הרביזיוניסטים בשמירה על גחלת המרד. הוא שאל, למיטב הבנתי, איך אתם, זקני השבט, מתייחסים לעובדה שמהימין הקיצוני נולד שמאלני קיצוני כמו ילין מור. [/QUOTE]
[.ישראלה היפהפיה=QUOTE] באשר לתכתובת של ילין עם הרבי - הרי שעיקרה דברי הרבי וקשה ללמוד מתוכה על עמדתו של ילין בערוב ימיו. 'יאיר' ו'ילין' לא היו 'תנאים' או 'אמוראים' ואין מקום להתעמק בכל תג ותו בדבריהם ולתת להם נופך דתי. הם היו אנשים גדולים שעשו מעשים גדולים ודי בכך. [/QUOTE]
[.QUOTE=ori]
זה לא מקרה שבאצ"ל לא היו כאלה שלפתע פתאום הפכו ל"מגליו של המרחב השמי". במקום שבו
האידיאולוגיה הייתה ברורה כשמש, לא היו מקרים של "ימין קיצוני" ו"שמאל קיצוני" - גם מקבוצת
ברית שלום, לא יצאו פעילים מושבעים של תנועת החרות, אגב...[/QUOTE]
ב 1962 נתן ילין מור ה"חדש" הציע את מרטין בובר לנשיא המדינה. לא, ילין מור לא היה תנא או אמורא אבל אני מנסה להבין איך מהפך כזה מתרחש והאם זה מהפך, הרי אין דבר קיצוני וקוטבי יותר בין לח"י לברית שלום של בובר. איך הוא הבין והסביר את העמדה הזאת? האם הוא חשב שדרכו בלח"י היתה טעות וברית שלום צדקה. תעלומה בשבילי.
|