30-05-2008, 20:30
|
|
|
|
חבר מתאריך: 23.09.03
הודעות: 12,132
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eli308
איך שאני מבין את המצב, כאשר הרוטור מסתובב יש לגוף המסוק נטייה להסתובב בכייון הנגדי.
מדוע מצב זה קורה?
|
בגלל המומנט, שקיים ד"א גם במטוסים חד-מנועים מונעי מדחף. בקישור הבא יש מאמר מצויין המסביר את זה בצורה הטובה ביותר:
http://www.aerospaceweb.org/questio...cs/q0015a.shtml
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eli308
שאלה הבאה. על מנת לסבסב את המסוק, לחיצה על פאדל מסויים - מקטינה את הפסיעה של להבי הרוטור האחורי או מקטינה את הסל"ד? אותה השאלה לגבי מסוק בעל 2 רוטורים ראשיים המסתובבים בכייונים מנוגדים (אני מניח כי כאן יש לצורך להקטין את הסל"ד)
|
לחיצה על אחד הפאדלים מקטינה או מגדילה את זווית ההתקפה של להבי הרוטור האחורי, וע"י כך גורמת להגדלה או הקטנה (בהתאמה) של העילוי המיוצר מה שגורם לסבסוב. במידה ויש שני רוטורים המסתובבים לכיוונים מנוגדים הסבסוב מבוצע ע"י הקטנה של זווית ההתקפה של הלהבים באחד הרוטורים והגדלתה ברוטור השני, תלוי כמובן בכיוון הסבסוב הנדרש.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי eli308
שאלה שלישית לגבי אוטורוטציה. במצב שהמסוק טס בצורה רגילה, הרטוטר "שואב" אוויר מעליו ודוחף אותו כלפי מטה, לכן נוצר עילו המרים את הרוטור ואת גוף המסוק כלפי מעלה.
במצב של אוטורוטציה האויר זורם דרך הרוטור בצורה ההפוכה, מלמטה למעלה, כתוצאה מהנפילה.
על מנת שהאויר יזרום מלמטה למעלה, והרוטור ימשיך להסתובב באותו הכייון יש צורך להפוך את הפסיעה של הלהבים לכייון ההופכי כביכול, ב 90 מעלות? תקנו אותי אם אני טועה.
השאלה הנוספת האם העבודה כי האויר זורם בצורה הפוכה ממצב של טיסה רגילה, לא יוצרת מצב של עילו הפוך? ז"א רק תורמת לנפילה של המסוק?
|
מספר קישורים המסבירים על אוטורוטציה:
http://en.wikipedia.org/wiki/Autorotation
http://www.copters.com/pilot/autorotation.html
http://www.helis.com/howflies/autorotation.php
_____________________________________
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. -Rick Cook
|