לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 18-06-2008, 07:30
  Fox450 Fox450 אינו מחובר  
עוסק בהיסטוריה צבאית וגרמנית, ובתולדות הלוחמה האווירית
 
חבר מתאריך: 23.03.06
הודעות: 1,997
בואו נסבך את המשוואה

לסובייטים היתה במקרים רבים לא רק כמות אלא גם איכות. הדוגמה הקלאסית בעיני - וכאן אשבור אולי מיתוס - הוא מטוס הקרב I-16. ב-22 ביוני 1941 המטוס היווה 39% (1635 מטוסים) מכוח מטוסי הקרב הסובייטיים במערב המדינה. מול כוח זה עמדו 793 מטוסי Bf 109 - כשני שליש מהם מדגמי E שונים.
כפי שהתברר עד מהרה, ה-I-16, למרות גילו ומראהו האנכרוניסטי, היה יריב ראוי מרוב הבחינות ל-109 מדגם E. הגרמנים גילו זאת לא רק בזמן הלחימה, אלא גם בעקבות שורת ניסויים השוואתיים שנערכו בין שני המטוסים במרכז ניסויי הטיסה ברכלין.
אם כן, מה הכריע את כוח מטוסי הקרב הסובייטיים והותיר אותו ברקע בעצם עד למערכה האווירית מעל קובאן?
מספר סיבות: חיסול חלק ניכר משדרות הפיקוד של ח"א בטיהורים, כשלון בלימוד ויישום לקחי קרבות חלקין-גול ומלחמת החורף בפינלנד, טקטיקה לוקה בחסר, ציוד קשר עלוב, רמת תחזוקה נמוכה,חוסר ארגון שגרם לאובדן מספר רב של מטוסים כתוצאה מכיבוש מהיר של בסיסיהם, שיתוק זמני של תעשיית התעופה הסובייטית במשך רוב 1941/42 ועוד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:41

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר