08-02-2009, 15:05
|
|
מנהל בפורום צבא וביטחון
|
|
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
|
|
עם
כל הכבוד לניסיונות לעקוף את מערכי ההגנ"א המבוססים על מערכות רוסיות מהאופנה האחרונה (כולל S-400) באמצעות טכנולוגיית חמקנות, עידן ה SEAD עדיין חי, בועט ואפילו מתפתח.
בואינג השקיעה למעלה ממיליארד דולר בפיתוח מערכת SEAD לחיהי"א המורכבת מאמצעים קיימים ששוכללו (Growler).
חיהא"א משתמש כיום לצרכי SEAD ב F-16CJ/DJ המסוגלים לשאת את מערכת ה HARM (טיל AGM-88 + פוד AN/ASQ-213), אם כי וויתרו על ה EB-52 לטובת הרפטור.
אפשרות החדירה החמקנית ואפשרות חליפת התקיפה לאו דווקא משמשות כחלופות ביניהן אלא אפשר להשתמש בהן כדוקטרינות המשלימות אחת את השניה - לפי צורך המשימה וזמינות האמצעים באותה נקודת זמן.
אגב, גם האוסטרלים יודעים את זה, לכן בחרו רכישה של שתי האופציות מהאמריקאים.
כאמור, לגבי אפשרות החדירה החמקנית (רפטור) קיבלו סירוב אבל את האפשרות השניה שתכלול מטוסי גראולר וסופר הורנט הם מימשו עם הזמנת 24 מטוסים (6 גראולר, 18 סופר הורנט).
מי שנושא כיום על כתפיו את נושא ה SEAD באוסטרליה הוא ה F-111C שמותאם לשאת טילי AGM-78 Standard ARM - מתוכנן לצאת מהשירות בשנת 2010 עם קליטת הסופר הורנט והגראולר.
F-16CJ Wild Weasel חמוש בטילי א"א, טילי HARM ופוד AN/ASQ-213
נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 08-02-2009 בשעה 15:28.
|