20-03-2009, 00:49
|
|
|
חבר מתאריך: 23.10.08
הודעות: 25,344
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי Golden Paths
אני לא מבסס את המידע שלי אך ורק על הדוחות הכספיים של החברות אלא מעוד מספר מקורות. וזהו עיסוקי המקצועי כך שמסקנות חפוזות אין כאן. אולי פרשנות מחמירה לבעיה אבל חפזון זה לא. הבעיה היא לא מי תגיע לחדלות פרעון (וכפי שכבר אמרתי, זה לאו דווקא אוטומטית יוביל לקריסת החברה) אלא למחיקות הון מאסיביות שהתלוו ויתלוו לתהליך הזה. נכון שיש נכסים, אבל הבנקים כבר פועלים לשיעבוד שלהם עוד כשהחברה בחיים. נכון שיש אשראי בנקאי, אבל אין להם יכולת להגדיל בצורה משמעותית את היקף ההלוואות שלהם. הם נדרשים להגדיל את יחס הלימות ההון שלהם + מחיקות הון משמעותיות בתיקי הנוסטרו ייצרו קשיים ביכולת הבנקים להשלים את הפערים. משרד האוצר כבר בחר את שיטת הפעולה המועדפת עליו והיא ככל הנראה תצליח לסייע לחלק ניכר (היה והם יזיזו את התחת הפקידותי שלהם) מהחברות אבל עדיין, פערי ההון משמעותיים גם לאחר תוכנית התערבות זו ונוספות.
|
חדלות פירעון לא תוביל בהכרח לקריסה, אבל לא לכל חברה יש בטוחות לנושים המובטחים. אז כן- חלק לא קטן יקרוס. הבנתי שגם דלק, לפני גילוי הגז, חששה מזה.
והנה- בנק ישראל קונה אג"ח קונצרני, אחרי שכלי הורדת הריבית כמעט ומוצה. כנראה שהנגיד כן סומך על יכולת ההחזר של החברות. חוץ מזה שאתה לא יכול לצפות שהממשלה תבטח כל חברה. מה שכן- אולי הלאמה תהיה הפיתרון.
בהתייחס לנושא הביטחון, אם אתה מסכים שהצלחנו לצמצם את החוב החיצוני, והגירעון קטן, אולי צריכים קצת לשחרר את החגורה, מבלי לאבד את המכנסיים. שוב- לא בהכרח לפתח מטוס קרב מאפס, אבל כן להוביל פרוייקטים אחרים- כי כמו שאמרתי- סקטור זה נפגע פחות מאחרים, וכדאי להתנהג במדיניות אנטי מחזורית, כפי שממליצים זעירא וסטרבצ'ינסקי- כלומר השקעה בזמן מיתון.
|