לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה  ✡ ברוכים הבאים לפורום יהדות ✡  חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חברה וקהילה > יהדות והלכה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 13-04-2009, 21:24
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
אוקיי

ציטוט:
במקור נכתב על ידי ghostbuster
ב: הרב בשיעור אמר שכל מקום שכתוב "שמדא" הפירוש מרד בר כוכבא , לא זכיתי להבין מניין לו זה הכלל?
ג: כל המהלך שלו בנוי עפ"י רב שרירא גאון בלבד! ורש"י חולוק! ומה גם שרב שיררא גאון זה רק על פי נוסח אחד (נמצא שזה כמו חצי מקור)
ד: ומאחר שיש עוד טעמים עפ"י הקבלה לאי גילוח בימי העומר איך מלאו ליבו לבטל עניין זה רק ביגלל שבטל הטעם הפשטי (לפי אותה שיטה בלבד) בעוד שהטעם הקבלי במקומו עומד


איך שלא יהיה, השיעור מעניין ומאתגר אע"פ שאיני מסכים עם חלק מדברים

ב. וג. ראה (מה שכבר הבאתי מקודם):
ציטוט:
מיתת תלמידי ר' עקיבא ומרד בר-כוכבא - מקורות
כ"ג אייר תשס"ח
שאלה 1:
אני שמעתי את השיעור של הרב על מיתת תלמידי רבי עקיבא וניסיתי לחפש את המקורות על הראיות שהרב הביא אבל יש לי כמה בעיות. אני לא מצליח למצוא איפה כתוב בסנהדרין שמיתה רעה זה ידי חרב.

האם הרב יוכל לתת לי כמה דוגמאות שכל פעם שכתוב שמד אצל חז"ל הכוונה היא למלחמת בר-כוכבא? מה אפשר להשיב לאלה האומרים שאי-אפשר שרש"י טעה שהרי היה לו רוח הקודש?

תשובה 1:
סנהדרין נב, ב. מיתה יפה לעומת מיתה מנוולת. וההיפך של רעה בלשון חז"ל הוא יפה.

אשה יראת ה' היא תתהלל - זה דורו של שמד. והמדרשים על ותקע כף ירך יעקב שהוארמז לדורו של שמד ועי' רמב"ן שם. הברייתא בשבת על לא יצא בסנדל המסומר שזה היה בשלפי (=בשלהי) שמד. וכן הפגישה של רבותינו בבקעת בית רמון בשלפי שמד.

רש"י לא טעה כי אכן פשט הגמרא מורה כדבריו, וזו היתה בעצמה כוונת מחברי התלמוד שהידיעה ההיסטורית לא תובלט שם. מלבד זאת לא רק רש"י דבר בלשון הקדש אלא גם כל גדולי ישראל ובודאי רב שרירא גאון שקדם לו. מאימתי פוסקים על פי רוח קודשו של חכם?


לגבי ד. "הטעם הקבלי":
אם אתה הולך לפי הקבלה הוא מתייחס לזה כמדומני בתחילת השיעור (ואין בעיה למי שנוהג כמקובלים כל השנה)

לגבי:
ציטוט:
ועוד דבר אנחנו לא מתאבלים רק על מיתתם הגשמית של תלמידי ר"ע אלא על התורה והחכמה שהעולם הפסיד עקב הסתלקותם ועל זה שייך גם טעם פשטי שלא בטל לצערינו

אם היינו מתאבלים על התורה והחכמה שהעולם הפסיד היינו צריכים להיות באבל כל ימינו (על התלמידים? ומה על רבי עקיבא עצמו? ועל כל עשרת הרוגי מלכות וכן הלאה).

בכל מקרה - אם ראית את כל השיעור: הוא הביא עוד מקורות על דרך הרמז כך שאגרת רב שרירא זה לא המקור היחיד אף שזה המקור החזק ביותר.
וכן, מדוע לדעתך ילדי ישראל משחקים בחץ וקשת דווקא בל"ג בעומר? (האם לא כזכר לאותו ניצחון על הרומאים בו נמחק לגיון שלם של אדריאנוס).

בכל מקרה איך שלא תסתכל על זה ההסבר שתלמידיו של ר' עקיבה היו לוחמיו של בר כוכבא מתיישב באופן נפלא.
_____________________________________


נערך לאחרונה ע"י ck5760 בתאריך 13-04-2009 בשעה 21:32.
חזרה לפורום

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:08

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר