18-04-2009, 16:40
|
|
|
חבר מתאריך: 01.03.07
הודעות: 5,639
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
הרי המקבילות השטחיות במערב הן F15 ו- F16, כאשר ה- F16 פופולרי בהרבה בהתמדה;
|
זה בגלל שאצל האמריקאים יש הבדל אמיתי בין מטוס קרב קל (F-16) ומטוס קרב כבד (F-15). כך, המשקל המבצעי של F-16C (על פי וויקי) - 12,000 ק"ג ולו מנוע אחד. ל-F-15 משקל מבצעי של 20,200 ק"ג (שוב על-פי וויקי) ושני מנועים. ההבדל הזה ביחס המשקל של 1.68 ושל מנוע נוסף אחד מביאים להבדל בעלויות התפעול גדול יותר מאשר ההבדל שבין MiG-29 (משקל - 16,800 ק"ג, דו-מנועי) ל-Su-27 (משקל - 23,000 ק"ג, דו-מנועי), אשר מתבטה ביחס המשקלים של 1.37 ובאותו מספר של מנועים. ובכלל, כנראה יהיה נכון יותר להגדיר את המיג כמטוס קרב בינוני ולא קל.
ציטוט:
בזמנו ה- MiG-29 היה פופולרי בהרבה בשוק הבינ"ל מה- Su-27; מעניין למה המגמה השתנתה- האם לא היה אישור לייצוא משפחת ה- Su-27, או שפוטנציאל הגידול שלו התממש.
|
בזמנו ההחלטה הייתה בידי ברה"מ, למי ומה לספק. גם הנפט היה זול יותר. היום כל אחד יכול לבחור מה שהוא רוצה: MiG-29, Su-27 או MiG-31. האחרון, שעלויות התפעול שלו הם הגבוהים ביותר, בכלל לא נמכר עד עכשיו למדינות זרות, אפילו שיש רצון רוסי לשווק אותם.
_____________________________________
בבקשה תקנו אותי כשאני עושה שגיאות כתיב.
|