06-07-2009, 20:41
|
|
|
חבר מתאריך: 29.05.07
הודעות: 560
|
|
צריך, ויש גם מקומות שהוא צריך להיות 2000 רגל.
ועדיין, יש לסייג את הכתוב, כדרכה בקודש של התקשורת:
אם אני קורא נכון (ונדמה לי שכן), נכתב שההפרש בין שני המטוסים עמד על כ-700 רגל. משמע - הפרש גובה, לא הפרש רוחבי (כי משתמשים ברגליים לתיאור מרחק אנכי).
הכתב (או כתבת?) לקח את המרחק הזה, חילק במהירות ויצא לו בחישוב מזהיר (!!!) שהמטוסים היו קרובים עד כדי 2 שניות מהתנגשות...
כמה דברים:
(1) בהנחה סבירה של שמירת גובה, דבר שמתבצע רוב הטיסה - הם לא היו מתנגשים. ה-TCAS (כן, TCAS ולא TACS) עשתה את שלה והתריעה על הפרש גובה לא מספק. כמובן שאם בדיוק שני המטוסים היו בטיפוס/הנמכה אחד אל עבר השני - אכן מדובר באירוע חמור ביותר.
(2) קירבה של 2 שניות מהתנגשות (אם הייתה כזו במציאות) - כמוה כהתנגשות. זמני התגובה של מטוסים כאלה לתמרון חריף בגבהים שבהם הם טסים - בסבירות גבוהה לא יאפשרו להיחלץ ממצב כזה. מה שמחזק את ההנחה שלי שהאירוע מנופח מעבר לפרופורציות האמיתיות שלו, כרגיל...
(3) מילה על TCAS: אחד מהיתרונות החזקים שלה, הוא שההתראה הראשונה שמתקבלת היא מוקדמת הרבה יותר מ"שתי שניות להתנגשות". סביר (מאוד) להניח שצוות אל-על ראה על ה-TCAS את התנועה המתקרבת לפחות חצי דקה לפני שהוא נאלץ לתמרן.
_____________________________________
" Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. "
- Albert Einstein
|