22-07-2009, 07:26
|
|
|
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
|
|
בא ננסה לחדד עוד יותר את שאלתי
ציטוט:
האדם צריך לדעת שהוא חלק אלוקי ממעל ממש, וכיוון שאין שום דבר בלתו, על האדם לבטל את "עצמו" מפני האלוקות
|
ממה שכתבת נובע הדבר הבא:
אם "אין שום דבר בלתו" אז זה כולל גם את האדם כלומר האדם אינו קיים שכן "אין שום דבר בלתו" גם לא האדם בתור ישות נפרדת מהבורא.
מסקנה הגיונית מהנ"ל - האדם והבורא הם היינו אך.
הנ"ל כמובן סותר את מושג הבריאה עצמו: שהבורא יתברך "ברא", כלומר יצר משהו (או יותר נכון מישהו) הנבדל ממנו.
המילים האחרונות שכתבת (בציטוט הנ"ל) גם הן סותרות את ראשית הציטוט משום שאם על האדם "לבטל את עצמו" המסקנה היא שהאדם הוא אכן נבדל מהבורא (אחרת הוא לא היה צריך לבטל את עצמו כי לא היה מה לבטל).
נ.ב.
כמובן שבכל הנ"ל רציתי להקדים איזו נקודה מסויימת (אבל מכיוון שלא שאלת מה הקשר למיסטיקה ומה ההבדל בין גישת היהדות לגישה המיסטית לא יצא לי להתייחס לכך)
_____________________________________
|