03-01-2010, 19:46
|
|
|
חבר מתאריך: 15.09.09
הודעות: 280
|
|
הרפורמות שיעשו לנו את 2010: הרכב
31/12/2009
http://www.nrg.co.il/online/16/ART2/015/364.html
ציטוט:
מעקב הקילומטראז': הקץ לרמאויות
החל ב-1 בינואר יירשם הקילומטראז' של כלי הרכב בכל מבחן רישוי שנתי, וייאגר במערכת הרישוי הממוחשבת של מכוני הבדיקה ושל אגף הרישוי במשרד התחבורה.
המטרה החשובה ביותר של הרישום היא צמצום תופעת הרמאויות בסחר ברכב משומש, והפחתת הסיכוי של גורמים פליליים להקטין את מספר הקילומטרים שהרכב עבר, לכאורה, כדי להעלות את ערכו בעת המכירה.
בנוסף, מעקב אחר כלל הקילומטראז' של כלי הרכב בישראל עשוי לסייע בשלב ראשון לעוסקים בתחבורה להעריך במדויק את כמות הנסועה השנתית בארץ,
ובשלב מאוחר יותר לסייע לרשויות המס לגבות מסי שימוש ברכב בהתאם לתדירות השימוש בו.
מבחינה מעשית, כל אדם שיגיע מעתה למבחן רישוי שנתי לרכב יעבור את אותו תהליך מוכר, למעט בדיקת הקילומטראז'.
בנוסף, האדם יתבקש להצהיר שהקילומטראז' שנרשם הוא הקילומטראז' שמופיע על מד הקילומטרים ברכב.
|
לתזכורת:
התוכנית: מיסוי מכוניות לפי קילומטראז'
ציטוט:
ה־OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי) שהוגשו במסגרת תהליך השימוע של ישראל לקראת הצטרפותה לארגון.
על פי המלצות ה־OECD, תידרש ישראל להפחית את מס הקנייה המוטל על מכוניות חדשות ולהעלות במקביל את המס שמוטל על היקף השימוש ברכב - בין היתר באמצעות מסי הדרך, שמתבטאים באגרת הרישוי השנתית.
כיום עומד שיעור הנסועה השנתית למכונית פרטית בישראל על 16,700 ק"מ. לעומת זאת, הנסועה השנתית של מכונית פרטית הנמצאת בבעלות חברת ליסינג גבוהה ב־50%, על פי מחירון לוי יצחק.
משרד התחבורה הכחיש את הדברים.
|
|