06-03-2010, 22:18
|
|
אדמין לשעבר
|
|
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
|
|
אכן, הבסת אותי - הבאת דוגמא של בג"ץ בעייתי ומלא חורים...
בג"ץ קעאדן הוא תשובה לשאלה למה צריך רפורמה בבית המשפםט העליון,
ומדוע יש לשנות באופן דחוף את שיטת מינוי השופטים, ולבטל את השיטה
הפסולה לפיה הם ממנים את עצמם (הרפורמה כבר החלה, אבל יש להמשיך
בה ביתר שאת). בג"ץ קעאדן סתר במאה אחוז פסיקה אחרת של בג"ץ
בדבר זכותו של יהודי לגור בתל שבע. הסיבה ה-י-ח-י-ד-ה לכך שהפסיקה
כאן היא שונה, היא פוליטית - מגורי יהודי בתל שבע ירגיזו את הערבים, בעוד שכפיית מגורי ערבי בקציר, כעל התושבים שם, ירגיזו רק את היהודים
לא-נחשבים (ה97 אחוז שלא מצביע למרצ ושמאלה...).
ההתלות בבני בגין היא חמודה, אבל מובן מאליו שהיא מתחילה ונגמרת רק
במקום שבו בני בגין מדבר מתוך האידיאל שלו. בגין טועה, כמובן, אבל, בניגוד
לשופטי בג"ץ, טעותו נובעת מאמונה כנה וחסרת טעם בכך שניתן לקיים מדינה
יהודית שהערבים יסכינו עימה. שופטי בג"ץ ויתרו מזמן על עקרון זה לטובת מה שהם מגדירים כ"מדינה דמוקרטיה", בופועל מהווה אוליגרכיה פוסט-ציונית שכל מאווייה לקבל פידבקים חיוביים מגורמי חוץ באקדמיה
במערב אירופה ובארה"ב.
הניסיונות לצייר כגזענות את הרצון של אדם לחיות עם אנשים דומים לו
(ובלבד שלא מדובר בערבים - מהם זה בסדר לצפות שיסרבו לראות
יהודי...), הם דקלום סתמי ותו לא. השמאל גזעני בהרבה מהימין, מעצם העובדה שהוא רואה בערבים חבורה של מפגרים שכל פעם שאומרים להם
"לא", מובן מאליו לצפות מהם להתפרע. הימין רואה בערבים בני אדם
נורמטיביים, שיכולים להגיב באופן שפוי גם אם קרה משהו שלא מצא חן
בעיניהם...
אגב, טבעי שתשתמש במילת ה"ג" - זה סוג של רפלקס שנובע מהעדר
טיעונים, וכל שמאלני שמכבד עצמו, משתמש בו מייד אחרי שנתקע בלי
יכולת להסביר למה לערבים מותר מה שליהודים אסור...
אני אכן כותב בנחרצות דברים שאני יודע שהם נכונם - דברים שבדקתי בעצמי, ולא חיכיתי שמישהו יחשבו עליהם בשבילי. זו תכונה שאכן לא
קיימת בקרב האנשים שאותם מעריץ, שנוהגים לדקלם זה מדבריו של זה,
ולהרגיש שאם מישהו כבר חשב על זה, אז זה בוודאי אמת נצחית שאין
להרהר אחריה...
|