27-08-2010, 13:36
|
|
|
חבר מתאריך: 22.08.08
הודעות: 310
|
|
לשים אובייקטים במערך זה דבר מאוד נחמד (בדיוק הכנתי משחק קטן שמשתמש בשיטה הזאת), אבל זה גם מגביל.
אגב, היתרון המשמעותי של השיטה הזאת היא השליטה על הרינדור והcollision detection. מאוד מאוד קל לרנדר רק את מה שצריך לרנדר (מה שרואים), ולבדוק collisions רק על קבוצה מינימלית של אובייקטים אם אתה רוצה שיהיה שחקן שיזוז בעולם שלך.
אם אתה רוצה לשים דברים איפה שבה לך, בתור התחלה, תזכור לשים bounding spheres לצורות שלך.
אחרי הכל, משפט פיתגורס טיפ-טיפה יותר מהיר מלבדוק intersections אמיתיים בין צורות מורכבות.
לאחר מכן, תזכור שיש צורות שיותר קל לבדוק מאשר אחרות (AABBים וOBBים לדוגמא).
לא כל בניין, כביש, או אובייקט חייב להיות polygon אמיתי. המידע של הרינדור לא קשור ישירות למידע של הפיזיקה שלך.
ברגע זה אני מתחיל משחק חדש שבו אני מתכנן למקם את המפה עצמה עוד פעם בתוך מערך, אבל גם לשים אפשרות לאובייקטים (בעיקר ליופי וכל מיני שטויות חמודות) בכל מקום, גודל וכיוון שרוצים, יכול להיות שזה טוב גם לך.
ובשביל הסוף, הנה לינקים נחמדים בנושא
http://www.metanetsoftware.com/technique/tutorialA.html
http://www.metanetsoftware.com/technique/tutorialB.html
http://gpwiki.org/index.php/VB:Tuto...ction_Detection
נערך לאחרונה ע"י Dragonion בתאריך 27-08-2010 בשעה 13:40.
|