04-11-2010, 20:28
|
|
|
חבר מתאריך: 04.07.10
הודעות: 190
|
|
אפקט RAM AIR ודומיו
אחת הבעיות עם כונסי אוויר היא שקשה מאוד לאלץ את האוויר לשנות כיוון זרימה במהירויות גבוהות. לכן הרבה פעמים כונס האוויר של המצנן הופך למחסום. במקרה הזה יוצרים בגאומטריה של הכונס אפקט ששובר את שכבת הגבול ונותן לאוויר לזרום בחופשיות ואף להאיץ לתוך המצנן. למעשה מתקבלת זרימה במהירות גבוהה יותר ממהירת הטיסה (עקב עליית הלחץ בתוך הכונס), וגם פחות גרר (ומכאן שיפור בביצועים ברמה זניחה, אבל קיימת).
...אבל כל זה לא היה שווה הרבה כשהגרמנים השתמשו במנועי דיימלר עם הזרקה ישירה, שנתנו לאווירונים שלהם לתמרן תימרונים קיצוניים בהרבה מאלו של המטוסים המערביים עם הקרבורטורים.
אסף.
|