22-01-2011, 17:12
|
|
מנהל משבראש, בלשנות, תכנות ויהדות
|
|
חבר מתאריך: 04.06.06
הודעות: 33,130
|
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי פלמינג
האחת - מה היה קורה עם מקרה הפוך, דהיינו אשה עומדת בפני מצב בו על הרבנות להחליט, לא לשאת גבר נוסף, אלא להתיר אותה מנישואיה?
|
גם על זה אני חושב שענו.
אני לא רואה מממש מה ההבדל, אני די בטוח שגם גירוש אשה ללא אישור של בעלה בלתי אפשרי מדאורייתא, אחרת לא הייתה בעייה, היו מגרשים נשים והן היו יכולות להינשא לאחר, לא היה צריך להשקיע מאמצים מיותרים.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי פלמינג
השנייה - עגינות. מעמדו של גבר אשר אשתו "חדלה לדבריו" לשמש כאשה לכל דבר ועניין. מה היה מעמדה של אשה באותו מצב?
|
אם הבנתי נכון את שאלתך, אז כבר אמרתי למעלה, שכל עוד שאינו מגרשה, היא נחשבת אשתו לכל דבר, וכל חובותיו עליה עדיין קיימות.
(אם היא עדיין צלולה בדעתה זה אף כולל חובת סיפוק מיני [עונתה], גם אם אינה יכולה להביא ילדים לעולם. אם הוא נמנע מכך זו יכולה להוות עילה לגירושין).
ציטוט:
במקור נכתב על ידי פלמינג
לגבי הרבנים: הרבנים בהחלט לא עושים כמעט הכל במסגרת ההלכה הכובלת אותם, כאשר העניין נוגע להפלייה לטובה של האשה ובמקרה זה "כח דהיתרא עדיף". רק שרבני התקופה הזאת מתעלמים במקרים רבים מהצורך לחשוב כך.
|
עדיין לא הבנתי מה אתה חושב שהם יכולים לעשות ושאינם עושים.
|