04-04-2011, 21:12
|
|
|
חבר מתאריך: 31.03.02
הודעות: 400
|
|
בנוגע למספר ההילוכים - כמו שזיו אמר זה לא ממש נכון לגבי מכוניות מודרניות. באוטו האוטומטי שלי (גרסה קנדית מיוחדת של ההונדה סיוויק) משנת 2006 יש 5 הילוכים (ואני גם יכול להעביר אותם באופן ידני).
קיימות גם מכוניות עם 8 הילוכים (לדוגמא הלקסוס IS), אבל 5 זה כיום די סטנדרטי.
אני לא בטוח לגבי הסיבות למספר ההילוכים היותר נמוך בעבר, אבל אני מנחש שאחת הסיבות היא הסיבוכיות היחסית גבוהה (ואולי גם המשקל הגבוה) של מערכות פלנטריות בהן משתמשים רוב הגירים האוטומטיים (במיוחד כי בעבר כל השליטה נעשתה באופן הידרו-מכני לגמרי ע"י לחצי שמן שונים).
גם כן (שוב, כמו שזיו אמר) סיבה חשובה לבזבוז אנרגיה בגירים אוטומטיים הוא ממיר המומנט ("מצמד" הידראולי, למרות שלא בדיוק מצמד), למרות שבשנים האחרונות שיפורים משמעותיים נעשו בממירי מומנט מודרניים (ויש גם תחליפים, למרות שממיר מומנט עדין מהווה את הפיתרון ההכי נפוץ).
גם השליטה כיום היא יותר מתוחכמת מפעם (לדוגמא באוטו שלי יש מצב "טיפוס עליה" שמופעל אוטומטית ע"י המחשב ומונע את הגיר מלקפוץ בין גיר נמוך לגבוה הלוך וחזור, מה שקורה לעיתים קרובות בגירים יותר ישנים), אבל עדין בהחלט עם גיר ידני יש לנהג הרבה יותר שליטה.
|