21-09-2011, 19:14
|
|
|
חבר מתאריך: 25.08.03
הודעות: 3,525
|
|
נעמה העמונית התגיירה ומזכירים את מוצאה כנ"ל רות המואביה ועובדיה המוזכר בתור גר אדומי ועוד.
זכור מעשיך הראשונים הוא דוקא בדרך גנאי.
אוסיף עוד שהכינויים הללו מתייחסים לנשמות של כל הנ"ל שהיו אנשים גדולים מאוד. מרות ונעמה יצא המשיח (שתי פרידות טובות יש לי להוציא משם, ובנה רחבעם בן שלמה היה הראשון שהיה מוכן להתעטר בנשמת המשיח יחד עם ירבעם בן נבט שהיה מוכן להיות משיח בן יוסף וחטא) וגם אוריה היה אדם גדול (גיבורי דוד היו גיבורים בתורה, כגון בניהו בן יהוידע הוא הכה את הארי בבור השלג ודורשים זאת חז"ל על מספר האופנים שהיה דורש בתורת כהנים). [מעבר לכך תוכל לעיין בספרי הקבלה לגבי מדרגתה של נשמת אוריה והטעם שנישאה לו בת שבע תחילה. אגב בזוהר מוזכר שמעולם לא היה עמה].
ודאי שלא באתי לבטל את דברי הרמב"ם אך הסתירה לש"ס והאיזכור המפורש שאוריה נתן גט כריתות קשים מאוד, ולכן כתבתי שיתכן ומדובר בטעות, על אף שמתוך התשובה שכ' ר"א בן הרמב"ם לא נראה כן.
אגב אציין את הגמ' בסנהדרין נ"א לגבי בת כהן שזינתה שדינה בשרפה
אין לי אלא שניסת לכהן, ניסת ללוי ולישראל, לעובד כוכבים, לחלל, לממזר ולנתין, מניין תלמוד לומר ובת איש כהן אף על פי שאינה כהנת. היא בשריפה ואין בועלה בשריפה. היא בשריפה ואין זוממיה בשריפה. רבי אליעזר אומר: את אביה בשריפה ואת חמיה בסקילה.
וצ"ע שמשמע לכאורה שיש נישואין לעכו"ם עם בת ישראל. אלא שיש גורסים לכותי במקום לעכו"ם ויש להעמיד כמי שסובר שכותים גרי צדק., ועדיין צ"ע שם.
|