03-01-2012, 06:40
|
מנהל פורומי "תכנות ובניית אתרים" ו"חומרה ורשתות"
|
|
חבר מתאריך: 25.10.01
הודעות: 42,775
|
|
שוב, ראוטר, ולא סוויצ'. המגבלה שלך היא התור שנוצר בכניסה לקו התקשורת ו/או בטבלת החיבורים של הראוטר ובכוח העיבוד שלו.
כדי למנוע לאגים - הפתרון הכללי הוא:
1. להקטין את ה TX Queue Length לערך נמוך למדי (סביר להניח שלא נתמך יותר מדי בראוטרים ביתיים, אבל קל למדי אם הראוטר שלך הוא... לינוקס)
2. לוודא שמי שלא יהיה הראוטר שלך שעושה NAT, חומרתו מספיק חזקה כדי לעבד את כמות החיבורים הדרושה
3. ליישם מדיניות QoS, ולהגדיר בה חוקים: minimum-delay/realtime על תעבורת ה multiplayer ו maximum throughput לתעבורת ה BT. רצוי להגביל את רוחב הפס של BT גם במדיניות ה QoS, כי לך תדע כמה טוב הלקוח עושה את זה - ו/או להגדיר bandwidth reservation עבור תעבורת ה multiplayer (כמה? לא יודע, זה תלוי במשחק...)
3. 1. לשים לב שבראוטר שעושה את ה QoS מוגדר רוחב הפס העולה בצורה נכונה, אחרת ה QoS פשוט לא יעשה את העבודה...
ל D-Link, למשל, יש סדרה שלמה של נתבים שנקראת "Gaming", שמתיימרת לעשות את הנ"ל לא רע.
שום דבר לא עובד טוב כמו מערכת הפעלה אמיתית (Linux/BSD), על מחשב אמיתי. יש הפצה ידידותית למשתמשים שטוענת שהיא יודעת לעשות את הנ"ל לא רע, ושמה ZeroShell. צילומסך:
אבל כמובן שאין כמו כתיבה עצמאית של חוקים בשורת הפקודה, שם אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה בדיוק
|