18-01-2012, 07:10
|
|
|
חבר מתאריך: 07.04.08
הודעות: 6,949
|
|
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
[/right]
מערכת DAS של ה- F35 משמשת בעיקר להתראה. היא רגישה יחסית, כוללת עיבוד אות מורכב כדי להפחית התראות שווא, אך הרזולוציה שלה מוגבלת. היא יכולה להחליף חלק מ-"מערכת הראייה שמותקנת באף המסוק " (את ה- PNVS ב- TADS/PNVS), אבל היא לא מאפשרת להבחין בפרטים שנדרשים בד"כ לפני ירי. לכן גם ב- F35 יש מערכת ראיה נוספת המשמשת לתקיפה: EOTS.
אני מבין קטן במערכות אלו, אבל לפי הווידיאו שניתן לראות בקישור השני, נראה שהמערכת יודעת לבצע את הדברים הבאים:
1. המערכת מגדילה את המודעות הסביבתית של הטייס, ומכיוון שהיא יכולה לעבוד ברשת, מבנה של מטוסים יכול לייצור תמונה טובה של כל מה שנמצא מסביבו.
2. המערכת בהחלט יכולה לבצע ניווט יום ולילה.
3. המערכת מסוגלת לאתר שיגורים ולעקוב אחריהם.
4. יכולה לוודא את נקודת השיגור של טילים או תותחי נ"מ, ולשגר לעומתם חימוש זה או אחר.
אני יכול להניח ששילוב של מערכת זו עם מערכת ה-EOTS בהחלט ישפרו את ביצועי המטוס.
אשר לאפאצ'י, יעברו עוד הרבה שנים עד אשר נראה מערכת כזו מותקנת ע"ג האפאצ'י, ורק אז נראה מה בדיוק ניתן להחליף, אבל כמו שאמרת, מערכת ה- EO DAS תוכל להחליף את מערכת ה-PNVS.
לגבי "איתור שיגור בפלורידה ממטוס מעל מרילנד"-
זה משגר חללי (SpaceX's Falcon 9 launch vehicle ). קשה להשליך מזאת על איתור מטרות פחות בולטות, כמו בני אדם, טנקים או אפילו טילי נ"מ. נאמר, אם אני רואה מת"א שיגור שמתבצע מפלמחים- זה לא הופך אותי למע' תצפית לטווח של 20 ק"מ.
|
|