03-04-2012, 18:02
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
כמה תוספות
מיקום המנועים מאחור משפיע על מספר גורמים נוספים:
א. מסיט את מרכז הכובד לאחור - מה שעשוי לגרום לבעיות אחרות (למשל מיקום הכנף, תאי העמסה וכו')
ב. מיקום מנועים גבוהים עשוי ליצור בעיות בהזרמת הדלק מאחר שהמנועים נמצאים מעל המיכלים ולא תחתם
ג. נזק במנוע עשוי להפוך קריטי גם למבנה (איבוד הזנב או מערכות בזנב) לעומת מנועים שתלויים תחת הכנף
ד. תחזוקה נוחה פחות (כל טיפול דורש ציוד עבודה בגובה שנגיש פחות מסולם או עבודה על הקרקע)
ה. קיים חשש שהזרימה למנוע תהיה מופרעת על ידי מערבולות מהכנף
מנוע מעל הכנף עשוי להוות סיכון לתא הנוסעים במקרה של נזק בלתי מוכל - אז להבים ינעצו בתא הנוסעים ומבלי שהכנף תחצוץ בין הנוסעים למנוע. ו... שוב - נושאי הזרימה ונוחות התחזוקה. כל החלפת מנוע דורשת מנוף וסיכון בנזק למבנה, בעוד שמנוע תלוי דורש עגלה וג'ק...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|