לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-12-2012, 17:48
צלמית המשתמש של Fang
  משתמש זכר Fang מנהל Fang אינו מחובר  
מנהל בפורום צבא וביטחון
 
חבר מתאריך: 26.11.05
הודעות: 10,239
Facebook profile

סיכום 2012

1. כללי
ללא ספק התוכנית ניכנסה לשלב מואץ יותר, הגורם הכי משמעותי שבא לידי ביטוי הוא הכמויות:
- יותר מטוסים על פס הייצור
- יותר מטוסים ביצעו טיסות בכורה
- יותר מטוסים נימסרו ללקוחות
- יותר אנשים הוכשרו (צ"א וצ"ק)
- יותר בסיסים החלו לקלוט
- יותר הזמנות
ניראה שהיצרנית החלה להגמל מחבלי הילדות והפרויקט בכללותו עלה על דרך המלך, אפילו הויכוחים עם הפמטגון הפכו לרגועים יותר.
הגוף הראשון שהביע אמון בפה מלא הוא חיהא"א אשר הכריז שתוכניתו לרכוש מעל 1700 מטוסים חיה וקיימת.
לעומתו המארינס מתמקדים בעשיה, הטייסת המבצעית הראשונה נחנכה בבסיס יומה באריזונה והחלה לקלוט מטוסים.
שר ההגנה האמריקאי אף אמר שפריסה ראשונה של מטוסי המארינס מתוכננת ל 2017.
הצי עדיין בהמתנה לראות איך שני הדגמים האחרים מתפתחים, זו הזרוע האחרונה של הפנטגון להצטייד במטוס.
גם לקוחות בינלאומיים החלו לראות תמורה: בריטניה קיבלה שני מטוסים והציבה אותם בפלורידה לניסוי והערכה, שני טייסים בריטיים מבצעיים נימצאים בתוכנית ההדרכה יחד עם צוותי קרקע.
המטוס הראשון של הולנד ביצע טיסת בכורה.

מרכז ההדרכה בבסיס אגלין גדל במטוסים ובכ"א והחל בתוכניות הסבת טייסים וצוותי קרקע.

בעוד שסוף שנת 2011 התאפיינה בכמות תקלות גדולה במטוסים, ניראה שההיצרנית הצליחה להתגבר כמעט על כולם, את היישום החלו להטמיע במטוסים הקיימים ובמטוסים עתידיים.
סוף שנת 2012 מאופיין בתקלות מועטות ביותר.

2. דגמים:
- דגם A: מקדים במעט את תוכנית הניסוי, עומד בציפיות ובינתיים ללא תקלות (100% הצלחה בכל המשימות).
במהלך השנה 6 מטוסים ביצעו בבסיס אדוארדס בדיקות רבות אשר כללו את הטיסה הארוכה ביותר, הגבוהה ביותר, זווית ההתקפה החדה ביותר, ניסויי הטלת חימוש ועוד'
בבסיס אגלין 9 מטוסים עסקו בעיקר בהכנות להדרכה והסבת טייסי ניסויי.
ברבע האחרון של השנה, חיהא"א ביצע לדגם A בדיקות כשרות והתאמה מקיפות ובסופם הכריז עליו כמתאים להם, ניתן אור ירוק להתחיל ולהסב טייסים מבצעיים.
- דגם B: ללא ספק הדגם הכי בולט, הדגם שהפך פיגור ליתרון עד כדי כך שמזכיר ההגנה ביטל את "תקופת המבחן" שהוכרזה עליו. מקדים בכמעט 20% את תוכנית הניסוי.
בבסיס אגלין המארינס החלו בהסבת טייסים מבצעיים על 13 מטוסי המרכז. בבסיס יומה הטייסת המבצעית הראשונה החלה לקום, קיבלה בינתיים 3 מטוסים.
גם בריטניה קיבלה שני מטוסים מדגם זה.
- דגם C: הדגם אשר באופן מתוכנן נמצא בסוף תוכנית הפיתוח, מקדים במעט את תוכנית הפיתוח.
4 מטוסים פעילים בבסיס הצי במרילנד אשר ביצעו בדיקות התאמה לנומ"טים.

3. הזמנות:
- בעוד ארה"ב וישראל מסתערות על המטוס כאילו אין אחר (מה שנכון - אין אחר!), שאר הבינלאומיים עדיין בעמדת המתנה: טורקיה, נורבגיה, איטליה, יפן ואוסטרליה ביצעו הזמנות מדגמיות אחרי בריטניה והולנד.
- קנדה הכריזה על אפשרות גדולה מאד לנסיגה מהפרויקט
- דנמרק לא הגיבה עדיין
- ד.קוריאה הביעה עניין
- המחלוקת בין הפנטגון ליצרנית על מחיר 32 מטוסי קבוצת LRIP-5 הגיע אל סיומו והשניים חתמו על הסכם, התברר שמחיר ממוצע ליחידה ירד. היצרנית הסבירה זאת בהתייעלות קו הייצור.
- הפנטגון פירסם שיש הסכמה גם לגבי הקבוצה השישית (LRIP-6) הכוללת 31 מטוסים

4. ישראל
- היצרנית הודיעה שתחילת ייצור ההזמנה הראשונה מתוכנן לעוד כשנה וחצי במסגרת קבוצת LRIP-8, המסירה הראשונה במהלך 2016 (בהזמנה 19 מטוסים לייצור + מטוס נוסף כניראה מהקיימים של ארה"ב לניסוי והערכה).
- ההזמנה השניה היתה מתוכננת ל 2012, זה לא קרה אולם בכירים במשהב"ט אמרו שצפי ההזמנות הוא 75 מטוסים, זה יקרה בשנים הקרובות.
- לאחר מו"מ ארוך ודי שקט, ישראל הצליחה לשכנע את ארה"ב להתקין במטוסי ישראל מערכות מתוצרתה וזאת בניגוד מוחלט להצהרות הראשוניות של ארה"ב.
בעקבות כך ממשלת ארה"ב העניקה ליצרנית תקציב נוסף לפיתוח ממשק למערכות מתוצרת ישראל.

5. 2013
הצפי הוא שהמומנטום יימשך:
- יותר טיסות ניסוי
- יותר מטוסים על קו הייצור
- יותר טיסות בכורה של מטוסים חדשים
- יותר העברות של מטוסים גמורים ללקוחות
- טייסת המארינס הראשונה תשלים את ההצטיידות במטוסיה ותתחיל באימונים
- חיהא"א יתחיל לקלוט מטוסים בטייסות ניסוי והערכה בבסיסים נליס ואדוארדס
- הצי יאיץ את ניסויי ההתאמה לנומ"ט ואף יתחיל ניסויי נשק
- מרכז ההדרכה באגלין יתחיל בהסבת טייסים לחיהא"א, הולנד ואולי עוד בינלאומיים
- חתימה על הזמנות LRIP-6 ו LRIP-7
- עוד לקוחות בינלאומיים יבצעו הזמנות ביניהם: טורקיה, ישראל, יפן, אוסטרליה
- התוכנה בלוק 2B תיכנס לפעילות, ז"א יתחילו ניסויי נשק חיים

תודה לכל המעורבים על שנה מלאת עשייה ומעניינת ותודה לכם על הדינמיקה ועל העניין.
לשנה הבאה נאחל לפרויקט המשך הצלחה, שגשוג ועשיה - ובעיקר למטוסי ישראל
F-35 Happy New Year


טבלת נתונים להשוואה בין השנים
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

קובץ מצבת המטוסים העדכני כאן


נערך לאחרונה ע"י Fang בתאריך 14-01-2013 בשעה 10:45.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:41

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר