12-09-2012, 20:50
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
קצת סדר
המסלול של הבח"א (הקצר) נמצא בתהליך הארכה, וישמש בעיקר כמסלול נחיתה כשהמטוסים יצטרפו אליו באזור נתניה ומשם יטוסו דרומה לנחיתה בנתב"ג.
המסלול הצפוני ימשיך לשמש כמסלול המראה כשהמסלול הדרומי מגבה אותו.
מה שיתקבל זה מנח מסלולים שהם (כמעט) ניצבים זה אל זה וכך מטוסים ממריאים ומטוסים נוחתים לא יחצו זה את זה (כיום מטוס ממריא אל עבר מטוס שמגיע לנחיתה).
השינוי צפוי להכפיל את מספר התנועות בשדה.
לגבי מסלולי ההסעה - אלו מקצרים משמעותית את זמן ההסעה שעמד בעבר על כ-18 דקות. קיצור ההסעה גם גורר חיסכון משמעותי בדלק, והיום זה לא דבר של מה בכך.
במקביל נבנה מגדל פיקוח חדש בסמוך לטרמינל 3 (אולם שחקים) שצפוי להתנשא לגבוה 90 מטרים.
מהמסלול החדש ("מסלול הנחיתה") נסללים בימים אלו מסלולי הסעה נוספים אל רחבות ג'וליט וכנראה שבהמשך גם אל אלפא.
עפ"י פרסומים בתקשורת - שטח הבח"א צפוי לעבור תהליך בינוי שיכשיר אותו לחניית מטוסים. לא ברור בשלב זה (עפ"י הפרסומים) אם המקום ישמש לטיסות פנים במקום שדה דב שעתיד להיסגר, או כרחבות חנייה שיפנו שטחים בסמוך לטרמינל 1 שישמש לטיסות פנים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
|