05-11-2012, 08:36
|
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
|
|
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
|
|
אני חושב שצריך לעשות כאן הפרדה
זוית המייצב באה לתת מענה על הזזה של מרכז הכובד כדי ליצור "מצב אפס" נוח וחסכוני לטיסה.
קיזוז בא להקל על ניהוג המטוס. לדוגמא: כאשר טייס מוריד מדפים, והחרטום עולה והמטוס מאט. כדי לתקן את זה - הטייס ידחף את הסטיק קדימה ובכך מטה את הגאי המטוס. מערכת הקיזוז האוטומטי תשנה את זווית המייצב למצב חדש על מנת ליצור מצס בו הטייס לא יצטרך להמשיך להפעיל לחץ על הסטיק ולהחזיר את המדפים לזוית אפס ביחס למייצב, ובכך להחזיק לטייס פוטנציאל ניהוג מלא.
מכאן - שינוי זוית המקזז לפני תחילת הטיסה בא לתת מענה איזוני, ושינוי אוטומטי של המקזז בא לתת מענה ניהוגי.
כמו שציינתי - לא כל חברות התעופה דורשות נתונים על Stab Trim לא בהכרח עפ"י המטוסים בצי. לעיתים קרובות קביעת הזווית נעשית באופן אוטומטי לאחר הזנת שאר הנתונים.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק
נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 05-11-2012 בשעה 08:39.
|