04-04-2015, 16:33
|
|
|
|
חבר מתאריך: 01.07.11
הודעות: 85
|
|
תשובה ללבני
ציטוט:
במקור נכתב על ידי לבני
מה היו הסיבות שהביאו להחלטה על הקמת מפלצת שכזאת?
הרי לנתב״ג יש מגדל פיקוח פעיל שנבנה לפני כ 15 שנה כחלק מאותו פרוייקט נתב״ג 2000 המפורסם, האם הוא לא עומד בסטנדרטים כל שהם?
האם לא צפו לפני שנים שיהיה צורך (ואני מקווה שיש כזה) להקים מגדל חדש?
ובכלל, האם נעשה שימוש כיום במגדל הפיקוח הישן של נתב״ג או שהוא עומד שומם?
מה ייעשה עם המגדל הנוכחי לכשייפתח המגדל החדש?
כן... לא מעט שאלות בענייני מגדלים.... אני יודע...(-;
|
1.מגדל רמון שנבנה עם נתבג 2000, אינו מגדל פיקוח אלא מגדל תיאום שתפקידו לפקח רק על יציאת המטוסים וכניסתם לשרוולים (רק האיזור הקרוב והמסובך של הזרועות).
2.מגדל הפיקוח הנוכחי קיים מאז שנות השישים והוא נבחר מקטלוג אמריקאי בכך שיתאים לעומס ותיפקוד של טרמינל 1. לא הייתה כל מחשבה שמגדל כה נמוך לא יוכל להתאים למסלולי ההמראה הרחוקים-ולכן מדובר במגדל פיקוח חדש בגובה 100מ, אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם. ישנו צורך במגדל פיקוח חדש וגבוה ללא ספק בשביל לעלות את רמת הבטיחות של השדה ולמנוע מקרים של מטוסים שכמעט התנגשו בנקודות המפגש של המסלולים (וכן זה קרה מספר פעמים)
3.מגדל הפיקוח הישן עדיין עובד, רק כשייסימו לבנות את החדש כל התפקוד יעבור אליו והישן כנראה ישאר בתור אנדרטה לימים עברו בהם היו כ-10 נחיתות והמראות ביום.
_____________________________________
http://shmatul.net/sig_165778.gif
|