לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > מחשבים > חומרה ורשתות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-05-2014, 21:52
  אוהד 2 אוהד 2 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.05.14
הודעות: 6

ציטוט:
במקור נכתב על ידי שימי
ודאי, אין חנות שלא יוצאים ממנה מוצרים תקולים. ולא תמיד זה באשמת החנות (אתה מתאר, כביכול, פאק בתכנון הכללי של המארז, נכון? כאילו כל המארזים מהסוג הזה צריכים להוות בעייה... ואם זה המארז הספציפי שלך, ולא הדגם - אז הוא עצמו תקול - ולפיכך, לדעתי [ואין בכך משום ייעוץ משפטי], עליהם לתקנו לפי האחריות כולל כל הנזקים שנגרמו מכך).

להערכתי, אם משהו מתפרק בצורה כזו קלה, ניתן להבחין בכך בשלב ההרכבה - וכמו שאמרת - היו צריכים להזהיר. יש פאשלה באי ההבחנה שדברים לא מחוזקים כך שיעמדו בכוחות סבירים, או לחלופין, בהבחנה אך באי מסירת המידע ללקוח.

הפאשלה השנייה היא שמאשימים אותך על משהו שהם היו צריכים להזהיר אותך מפניו. בייחוד אם זה מארז שהם המליצו עליו (כך שהם אמורים להכיר את חסרונותיו טוב). כמובן ייתכן שאתה בחרת, אבל עדיין, הם הרכיבו, הם היו צריכים לראות.

זה לא נדיר שמערכות מחשב מסויימות מגיעות בצורה כזו שצריך לפתוח/להרים אותן בצורה מסויימת כדי לא לגרום להן נזק (אם כי, יותר בשוק המחשבים הגדולים מאשר הביתי) - במקרה כזה - תמיד ראיתי סימונים מדוייקים שמסבירים כיצד לפתוח את האריזה, כיצד להרים, וכו' וכו'.

משלא סימנו את המוצר כן, ולא מסרו לך בעל פה שאתה חייב להרים את המחשב בצורה מסויימת, אין להם להאשים אלא את עצמם. לקוח לא אמור להבין במאווררים פועלים או לא, ומתי (לדעתי). כאילו, באידאל הוא כן, אבל צריך לצפות שהוא לא...

נ.ב. זה לא כזה נדיר שמסדרים את החוטים כמו שצריך בתוך המחשב. ראיתי מספיק מקומות לא מקצועיים שעושים את זה (אולי כי אנשים בד"כ מסתכלים רק על זה, והם רוצים שבסקרי שוק כמו שאתה עשית...) - אבל המקצועיות נמדדת בעוד דברים. למשל, הרכבת מחשב כשגוף המרכיב מוארק נגד חשמל סטטי. למשל יחס טוב ללקוח אחרי שחזר עם בעייה. ואתה יודע מה? יש חנויות שאפילו יסכימו לקחת תיקון של נזק על עצמן אפילו אם אתה אשם! אם הוא סביר ומדובר בשגגה - כן - יש חנויות כאלה![*] (ונשמע שאתה לא אשם במקרה הזה...).

זו דעתי, והיא כמובן לא מחייבת אף אחד. אבל אלה הסטנדרטים שאני משתמש בהם כדי להגדיר חנות כ"מקצועית"...
[*] ומהכיוון השני, ישנן חנויות שמחתימות אותך על דף אחריות (ליתר דיוק: דף אי אחריות) בגודל A4, כתוב בכתב צפוף בגודל 8, של כל המקרים שבהם האחריות שלך לא תקפה. רוב עם ישראל קונה בחנויות האלה דווקא. (וכן, גם אני קונה שם במקרים מסויימים - מוצרים שאני סובר שלא אצטרך לממש אחריות בגינם, ובידיעה שאם כן אצטרך לממש, מבחינתי אין באמת אחריות... ואני עושה שיקול של אצטרך לקנות חדש...)


תודה, אני דיי מסכים, בכל אופן מרגיז אותי שמחשב שכל כך השתדלתי לשמור עליו אולי נפגע עכשיו, גם אם הנזק בלתי נראה לעין (אורך החיים של הדיסקים לדוגמה) ולא אוכל לזהות זאת באופן ישיר.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 02:02

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר