לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 12-08-2014, 07:07
  hamedinai hamedinai אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.08.11
הודעות: 7,193

ראינו את זה גם בהתנתקות, למרות שהייתה ממשלה הכי ימנית לכאורה

אבל התנכלו אז ללומדי תורה בכדי לרצות את לפיד האב.

זה היה בסמיכות לתשעב באב. אני זוכר איך שישבתי אז בבית המדרש ופתחתי מדרש איכה שלומדים בתשעה באב, והתחלתי לקרוא את הפתיחה, ונדהמתי שזה מדבר כאילו דברים קורים ממש היום.


"אם ראית עיירות נתלשות ממקומן בארץ ישראל "
http://he.wikisource.org/wiki/%D7%9...%97%D7%AA%D7%90


בפתיחה למדרש רבא למגילת איכה, המדרש שקוראים אותו בתשעה באב: רבי שמעון בר יוחאי אומר: אם ראית עיירות נתלשות ממקומן בארץ ישראל - דע שלא החזיקו בשכר סופרים ובשכר משנים, שנאמר ´על מה אבדה הארץ? ויאמר ה´ על עזבם את תורתי´ ".

והמדרש ממשיך: רבי היה משלח את ר´ אסי ור´ אמי שילחו ויתקנו ערים בישראל. הם נכנסו לעיר אחת ושאלו: איפה שומרי העיר? בני העיר הביאו להם את ראש השומרים ואמרו להם: אלו הם השומרים. החכמים נענו: אלו אינם שומרי העיר, אלו מחריבי העיר, לכו הביאו לנו תינוקות של בית רבן, אלה הם שומרי העיר.

מדהים איך אחרי שמפלגת שינוי היו בשלטון, שלכאורה עקירת ישובים זה לא היה המוטו שלהם, אבל אחרי שהם התנכלו לילדי ישראל שלומדים תורה, התחילה התנתקות - "עיירות נתלשות ממקומן". ומי עושה את זה? ראש השומרים - שרון גבור ישראל, שהתגלה לא כגבור אלא כמחריב. בדיוק כמו שכתוב במדרש.

אפשר היה לחשוב שהמדרש נכתב כיום, אחרי שראינו כל מה שהיה. דרך אגב מפרשי המדרש שפירשו את המדרש לפני שהייתה ההתנתקות התקשו מאוד למה נאמר במדרש שאלו מחריבי העיר, היה מספיק להגיד שתינוקות של בית רבן הם השומרים, אבל למה השומרים לא רק שלא שומרים הם עוד מחריבים. יש שפירשו שאם סומכים רק עליהם על השומרים זה חורבן, ויש שכתבו בגלל שהשומרים הם אנשים ריקים ופוחזים ובהתנהגותם הם מחריבים את העיר. אפשר להוסיף לזה עוד קושיה, למה הביאו דווקא את ראש השומרים, הם הרי נדרשו רק להביא שומרים, אז מספיק שיביאו מישהו מהשומרים.

אבל עכשיו התגלה כל המדרש הזה במלוא עוצמתו: שרון שהוא ראש השומריםלכאורה, אבל הוא עצמו מחריב רחמנא ליצלן את העיר. ומתי הוא עושה את זה בזמן שקוראים את מגילת איכה - לפני ואחרי וביום של תשעה ! גם, שימו לב על הלשון: נתלשות ממקומן, לא עקירה ולא הרס, אלא נתלשות ממקומן ומעבירים אותם למקום אחר. בדיוק כך דברו אז, להעביר את היישובים למקומות אחרים.

אני מביא פה את כל לשון המדרש בשלימותו:
http://he.wikisource.org/wiki/%D7%9...%97%D7%AA%D7%90
רבי אבא בר כהנא פתח:

(ירמיהו ט יב): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]מי האיש החכם ויבן את זאת ואשר דבר פי ה' אליו ויגדה, על מה אבדה הארץ נצתה כמדבר מבלי עבר? ויאמר ה': על עזבם את תורתי אשר נתתי לפניהם ולא שמעו בקולי ולא הלכו בה[/font]".תני רבי שמעון בר יוחאי: אם ראית עיירות נתלשות ממקומן בארץ ישראל, דע שלא החזיקו בשכר סופרים ובשכר משנים, שנאמר "על מה אבדה הארץ... ויאמר ה': על עזבם את תורתי".

רבי הוה משלח לר' אסי ולר' אמי, דיפקון ויתקנון קרייתא דארעא דישראל, והוון עלין לקרייתא.

ואמרין להון: אייתו לן נטורי קרתא!והוון מייתו להון ריש מטרתא וסנטרא.והוון אמרין להון: אלין נטורי קרתא? אלין חרובי קרתא!אמרו להון: ומאן אינון נטורי קרתא?אמר לו: אלו סופרים ומשנים, שהם הוגים ומשנים ומשמרין את התורה ביום ובלילה, על שם שנאמר (יהושע א ח): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]והגית בו יומם ולילה[/font]".וכן הוא אומר: (תהלים קכז א): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]אם ה' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו, אם ה' לא ישמר עיר שוא שקד שומר[/font]"ר' הונא ור' ירמיה בשם ר' שמואל ברבי יצחק אמר: מצינו שויתר הקדוש ברוך הוא על עבודת כוכבים, ועל גילוי עריות, ועל שפיכות דמים, ולא ויתר על מאסה של תורה. שנאמר: "על מה אבדה הארץ?" על עבודת כוכבים ועל גילוי עריות ועל שפיכות דמים אין כתיב כאן, אלא "על עזבם את תורתי".

ר' הונא ור' ירמיה בשם ר' חייא בר אבא אמרי: כתיב: (ירמיהו טז יא): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]ואותי עזבו ואת תורתי לא שמרו[/font]". הלואי אותי עזבו ותורתי שמרו, מתוך שהיו מתעסקין בה, המאור שבה היה מחזירן למוטב.

רב הונא אמר: למוד תורה אע"פ שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה.

אמר רבי יהושע בן לוי: בכל יום ויום בת קול יוצאת מהר חורב ואומרת: "אוי להם לבריות מעלבונה של תורה".

שמואל תני לה בשם ר' שמואל בר אמי: אימתי המלכות גוזרת גזרה, וגזירתה מצלחת? בשעה שישראל משליכין דברי תורה לארץ. הדא הוא דכתיב: (דניאל ח יב): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]וצבא תנתן על התמיד בפשע[/font]":
  • אין צבא אלא מלכיות, שנאמר: (ישעיהו כד): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]יפקוד ה' על צבא המרום במרום...[/font]".
  • התמיד אלו ישראל, דכתיב: (יהושע א ח): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]והגית בו יומם ולילה[/font]".
  • בפשע - בפשעה של תורה,
כל זמן שישראל משליכין דברי תורה לארץ, המלכות היא גוזרת ומצלחת. שנאמר (דניאל ח יב): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]ותשלך אמת ארצה[/font]".
  • ואין אמת אלא תורה, שנאמר: (משלי כג): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]אמת קנה ואל תמכור[/font]".
  • אם השלכת דברי תורה לארץ מיד הצליחה המלכות.
הדא הוא דכתיב: (דניאל ח יב): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]ועשתה והצליחה[/font]".

אמר רבי יהודה בן פזי: (הושע ח ג): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]זנח ישראל טוב - אויב ירדפו[/font]".
  • ואין טוב אלא תורה, שנאמר (משלי ד): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]כי לקח טוב נתתי לכם...[/font]"
אמר רבי אבא בר כהנא: לא עמדו פילוסופין לאומות העולם, כבלעם בן בעור וכאבנימוס הגרדי.

אמרו להם: יכולין אנו להזדווג לאומה זו?אמרו להם: לכו וחזרו על בתי כנסיות שלהם, אם התינוקות מצפצפין בקולן אי אתם יכולין להם, ואם לאו אתם יכולין להם. שכן הבטיחם אביהם ואמר להם: (בראשית כז כב): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]הקול קול יעקב והידים ידי עשו[/font]":כל זמן שקולו של יעקב בבתי כנסיות ובתי מדרשות, אין הידים ידי עשו.וכל זמן שאין קולו מצפצף בבתי כנסיות ובתי מדרשות, הידים ידי עשו.וכן הוא אומר: (ישעיהו ה כד): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]לכן כאכל קש לשון אש וחשש להבה ירפה שרשם כמק יהיה ופרחם כאבק יעלה[/font]". וכי יש קש אוכל אש? והלא דרכה של אש אוכלת קש, ואת אומר "לכן כאכול קש, לשון אש"?! אלא:
  • קש זה ביתו של עשו, שנאמר: (עובדיה א): "[font=Narkisim, Times, 'Times New Roman', serif]והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשו לקש[/font]".
  • לשון אש זה ביתו של יעקב,
  • וחשש להבה ירפה זה ביתו של יוסף,
  • שרשם כמק יהיה, אלו האבות שהם שרשיהם של ישראל,
  • ופרחם כאבק יעלה אלו השבטים שהם פרחיהם של ישראל.
_____________________________________
לְמַעַן צִיּוֹן לֹא אֶחֱשֶׁה וּלְמַעַן יְרוּשָׁלִַם לֹא אֶשְׁקוֹט עַד יֵצֵא כַנֹּגַהּ צִדְקָהּ וִישׁוּעָתָהּ כְּלַפִּיד יִבְעָר (ישעיהו סב א)
חצי האי ערב - לערבים, ארץ ישראל - לעם ישראל.
מכה של המוסלמים, ירושלים של היהודים.


https://sites.google.com/site/hamedinai/


נערך לאחרונה ע"י hamedinai בתאריך 12-08-2014 בשעה 07:36.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:19

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר