כמו שכבר כתבו באזור המפרץ הפרסי יש תנאי מים גרועים לגילוי בעזרת סונר.
גם בגלל עומק המים וגם בגלל זרמים.
בנוסף הקילו היא צוללת דיזל - כשצוללות חשמליות נחשבות לקשות מאוד לאיתור
בגלל שהן כמעט לא מיצרות רעשי מכונה - אין רעשים של משאבות או זרימת קיטור
כמו בצוללות גרעיניות . ( בצוללות דיזל המנוע משמש בעיקר לטעינת בטריות חשמליות )
נקודת טורפה העיקרית של הצוללות האירניות היא כשהן עולות לשאנר- להפעיל את המנוע דיזל
כדי לטעון מצברים.
בשלב זה כשהשנורקל בולט מעל פני המים כדי להכניס אויר למנוע הדיזל הצוללת ניתנת
לגילוי באזרת מכ"ם. ( למעשא בדיוק בשביל זה המציעו את השנורקל)
בצורה זו הובסו הצוללות הגרמניות במלחמת העולם השניה ומאז המכ"מים רק השתפרו.
נראה לי שבאמת מדובר בשיפור משמעותי של יכולת הצוללות האירניות ובשביל נתיב תחבורה
שכל כך משפיע על מחיר הנפט בעולם לא נראה לי שיש מה לזלזל בידיעה.