28-05-2016, 18:32
|
|
|
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
|
|
4500 טון זה באמת מספנה זעירה (במונחים בינלאומיים). אגב בונים עכשיו 2 נמלים חדשים (בחיפה ובאשדוד) - לא יהיה שם משהו שיאפשר במקרה גם תיקונים ותחזוקה משמעותית של ספינות כמו שצריך פה?
אני לא מבין את נושא התחזוקה - האם ספינות אזרחיות בגודל כזה (שכאמור נחשבות ספינות מסחר קטנות ויש להן גם צוות קטן בהרבה מספינות מלחמה בגודל מקביל ואף קטנות משמעותית) עולות כל כך הרבה לתחזק? אני מאד אתפלא. להפך נראה לי שעלות התחזוקה שלהן נמוכה משמעותית משל סער 6 (נכון יש להן הרבה פחות מערכות).
ואז בעצם מה ההבדלים המשמעותיים - יש לך גוף ספינה פחות עמיד (כאמור לטעמי לא חשוב בכלל לספינת הגנה שכזאת שלא אמורה להילחם מול ספינות ובמקרה של שיגור טילים ארוכי טווח כנגדה היא אמורה להיות מצויידת בטילי ברק 8), והמערכות הן לכאורה די דומות - רק שעל הספינה הזאת יש הרבה יותר מקום לשים אותם כי הספינה עצמה הרבה יותר גדולה. למעשה ההסבה המרכזית היא לקחת את אזור המטען של הספינה ולשים בו חימושים ולחבר אותם עם כבלים לחדר הפיקוד של הספינה. פה צריך לעשות רטרופיט מלא וליצור מערכת ששולטת על כל האמל"ח שעל הספינה.
תכלס זה מהדברים שהתעשיות הביטחוניות אצלנו יודעות לעשות לדעתי אולי הכי טוב בעולם (אנחנו עושים את זה נפלא למטוסים, לטנקים ואני לא אתפלא אם עשו את זה גם לספינות בעבר ללקוחות זרים). תכלס מה אתה צריך? אתה צריך מודולים של חימוש ומכ"מ בעיקר (סונאר אולי אפשר למצוא פתרונות אחרים). היום חיווטים שהם לא חשמל - אפשר להעביר בסיבים אופטיים שזה העברות מאד קלות, חשמל אולי קצת יותר מסובך אבל אני מניח שגם פתיר. צריך חיזוקים בנקודות מסוימות - בטח אם יש טילים שמשוגרים מהספינה ואם יש משטח נחיתה של מסוק (המסוק לא צריך אגב להיות קבוע על הספינה).
אני לא יודע - שוב בעיני זה באמת לא נראה פרויקט הסבה כזה גרנדיוזי - אם זה היה כזה מסובך אז איך זה שבונים בעולם מיכליות ענק גדולות פי 10 מהספינה הזאת - והן ממש לא עולות מיליארדים.
תוספת: עוד הערה - זה שאחרים לא עשו את זה (כנראה) נובע לדעתי מ-2 סיבות:
1. חוסר צורך - לחיל הים יש צורך מאד מסוים שאין למדינות אחרות - להגן על אסדות אסטרטגיות כנגד איום מאד קונקרטי של טילי חוף ים מתקדמים + איומים טרורוסטיים (צוללים, סירות מירוץ חמושות וכו').
2. תקציב מצומצם והרבה צרכים אחרים - כאמור למרות שאת הסער 6 קנו "על הנייר" בשביל להגן על האסדות וכו' - בתכלס לדעתי לכולם ברור שזה פשוט תירוץ מצויין לחדש את הספינות המתיישנות של חיל הים בתקציב חוץ + הנחה גרמנית נדיבה. בפועל יצטרכו את הספינות האלו במקום אחר - ולכן עדיף לגמרי שמה שיגן רוב הזמן על המתקנים יהיה מה שאני מציע.
נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 28-05-2016 בשעה 18:38.
|