נכון מאד, בדגם C ביצעו שיפורים תקופתיים (C1 עד C7) על מנת להתאים אותו גם למטוסי דור 5 אשר כללו:
- קיצוץ הכנפונים על מנת שיתאימו לתאי האיחסון הפנימיים של ה F-22,F-35
- שיפור יכולות השיגור (HOBS שזה ר"ת של High angle Off BoreSight) לזוויות של 45-90 מעלות
- שיפור יכולות התימרון, הגדלת הטווח, מהירות, הגדלת הרש"ק, שיפור מערכת ההנחיה, הקטנת הגרר, שיפור התקשורת ועוד'
דגם D (בתחילה סווג כ C8) מהווה שיפור בכל פרמטר לדגם C מבצעי מקיץ 2015 בחיהא"א ובצי.
אבל הוא גם השידרוג האחרון מכיוון שכבר בפתח נמצא המחליף שלו AIM-260 JATM מתוצרת לוקהיד מרטין
הטיל החדש אמנם נחשף כמחליף לפני כ 4 שנים אבל תוכנית הפיתוח מסווגת, מהמעט שפורסם עלה שבשנתיים האחרונות מטוסי ה QF-16 מסייעים בפיתוח הטיל.
בתוכנית הפלה מלאה של אחד מהם במהלך השנה הבאה (הולכים להקריב מטוס בשביל הטיל החדש).
כניסה לשירות בחיהא"א ובצי צפויה ב 2026