26-11-2016, 16:03
|
|
|
חבר מתאריך: 07.04.11
הודעות: 427
|
|
חיל המשלוח המצרי היה ערוך ומחופר ,לאורך כביש באר שבע- עוג'ה במספר מוצבים .
לרבות באזור המישרפה (מצפה שבטה ולא שבטה) .
עוג'ה,עסלוג' ,דרום הר חברון.
באיזור היו באותה עת מספר מצומצם של דרכים עבירות לרכב.
1.כביש באר שבע- עוג'ה אל חפיר.
2.כביש שהסתעף מצומת הנגב מזרחה לכיוון המכתש הגדול.
3.דרך שירדה מבאר שבע לכיוון כורנוב ועין חוסוב.
משטרת כורנוב נכבשה במהלך מבצע לוט, כנ''ל גם איזור דרום הר חברון ועין חוסוב.
לכן לכאורה לא היה צורך להגיע לכורנוב עצמה במהלך המבצע.
להבנתי מטרת המהלך היתה להגיע לעורף המישרפה באיגוף שקט ולהסתנן בשקט לחפירות המצריות,וזאת מאחר ומוצב המישרפה עצמו,היה לא מאוייש אלא רק לקראת התקפה עליו.
וכך ליצור טריז בין הכוחות המצריים היושבים באיזור עוג'ה לאלה היושבים בעסלוג'.
להבנתי כוחות חטיבת הנגב לא נעו עד כורנוב אלא, נעו מבאר שבע מזרחה לכיוון כללי כורנוב,באיזור נבטים הם פנו דרומה ונעו בהמשך במקביל לכביש שדה בוקר ירוחם של היום. ובאזור שדה בוקר הם שברו מערבה כנראה על בסיס נחל הבשור "הדייקה" לכיוון המישרפה.
התוואי הזה הוא גם הכי הגיוני טופוגרפית. ויתכן שמטרת התנועה הראשונית מבאר שבע מזרחה לכורנוב
היתה למטרות הטעייה.
אם אתה רוצה פרטים נוספים.אולי תוכל למצוא בפירסומים של ועל יגאל אלון.
וכן אפשר להתעניין אצל ד''ר זאב זיוון שחקר את הנושא
|