29-03-2018, 07:46
|
|
|
חבר מתאריך: 30.05.14
הודעות: 1,299
|
|
ציטוט:
המטוס של Tby מזכיר לי את ה T50 הקוריאני, שזכה להצלחה בינונית. איני בטוח שיש לו יתרון על מטוס דור 3/4 משודרג (כפיר/פנטום/F16 וכו׳.
|
תודה שיש מטוס על שמי.
היתרון של ייצור מטוס ישראלי מתחיל מהנקודה שבניגוד בעת פיתוחו הלביא, התשתית הטכנולוגית הישראלית בתחום האוויר קיימת, מבוססת ומובילה עולמית.
בהיבט הכלכלי ההשקעות בתשתית הנדרשות מצד ישראל על מנת לתכנן ולייצר המטוס הן נמוכות אך מצד שני הערך המוסף של המוצרים / ידע ישראלי זמין על המדף שיכול להיכנס לתכנון מטוס כזה הוא גדול מאוד.
השאלה שצריכה להישאל היא שכאשר מורידים עלות המנוע וכסא המפלט ועוד רכיבים שאין בהם ייצור ישראלי מעלות הרכש , כמה מעלות המטוס כבר קיימת כמוצרים ישראלים על המדף - מקסדה למכ"מ - העלות של המטוס היא לא "בברזלים" של גוף המטוס אלא במערכות ואת בניית "הברזלים" אפשר להוציא במיקור חוץ לאמריקאים בדיוק כפי שעושים זאת בנמ"ר.
התוצאה היא מטוס אמריקאי-ישראלי עפ"י תכנון ישראלי עם מערכות ישראליות שלא "יושב" על המשבצת של המטוסים האמריקאיים הקיימים / עתידיים ותפור לצרכי ישראל, ובוודאי לא מטוס ברמה של מטוס אימון.
הדוגמא של דחפור ממוגן היא דוגמא מצויינת לרעיון אחר לגמרי - הרי ישראל לא מתכננת / מייצרת דחפורים כלומר 0 ערך מוסף בפלטפורמה - אתה רוצה למכור חבילת מיגון .
נגמ"ש כבד דומה קצת לרעיון של המטוס - מערכת הנעה מצד שלישי, "ברזלים" מארה"ב, הרכבה ומערכות ישראליות
שרביט קסמים/כיפת ברזל - בדיוק כמו המטוס המוצע - תכנון ישראלי, מערכות ישראליות ואמריקאיות , ייצור בארה"ב
ציטוט:
ים: LCS "אמיתית", בגודל של סטי"ל, קטנה וזולה מהדגמים האמריקאים אך חמושה היטב ועם "אויוניקה" מתקדמת.
|
ראשית יש הרבה יצרנים בעולם של סטי"לים בגדלים שונים אך הנקודה היא שבישראל התשתית התעשייתית לייצור ספינות מצומצמת מאוד בהשואה לתשתית לייצור מטוסים וכמויות הספינות שקונים נמוכה משמעותית מכמות המטוסים שנרכשים.
|