02-08-2018, 16:13
|
|
|
חבר מתאריך: 31.03.11
הודעות: 1,838
|
|
קריסה של כ40% במכירות רכבים בטורקיה
התברר שהמשק בטורקיה קרס מזמן אך הבנקים שמרו על ריבית יציבה כדי לא לפגוע בבחירתו של ארדואן. תרגום גוגל מאתר דר שפיגל:
חדשות רעות מן הכלכלה הטורקית: מספר המכוניות החדשות שנמכרו - מכוניות וטנדרים קלים - קרס בחודש יולי. לעומת החודש המקביל אשתקד, מינוס הוא 36 אחוזים (להלן הערכה של איגוד מפיצי הרכב ).
זה כבר החודש השני רע עבור תעשיית הרכב הטורקי ברציפות: בחודש יוני, מינוס היה אפילו 39 אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. בסך הכל, מספר המכוניות שנמכרו בשבעת החודשים הראשונים של שנת 2018 ירד ב -13.7%, במובילי האור, יש אפילו 23.4%.
ההתפתחות נראית פרדוקסלית במבט ראשון, משום שהכלכלה הטורקית חווה שיעורי צמיחה קיצוניים במשך שנים, באחרונה ב -7.4% . עם זאת, כמה אינדיקטורים כלכליים עולה כי בום יכול לבוא אל קיצו. לדוגמה, מצב הרוח בענף הוא מעונן, כבר ארבעה חודשים ( דו"ח על ידי העיתון "Hürriyet" ).
מכירות הרכב נחשבות גם אינדיקטור חשוב לכלכלה: כאשר הכלכלה פורחת, לצרכנים יש כסף בכיסים וחברות יש אמון בעתיד, הם מכניסים כסף לתוך כלי רכב, הן במכוניות פרטיות ציי החברה.
מומחים מזהירים מזה זמן רב על השפל הכלכלי בטורקיה . הם מבקרים כי הפוליטיקה הטורקית קיבלו בכוונה התחממות יתר של הכלכלה - כדי לא לסכן את בחירתו מחדש של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן בחודש יוני. לדוגמה, הבנק המרכזי הטורקי שמר על ריבית נמוכה במשך חודשים - על אף הירידות המסיביות בשווי הלירה והאינפלציה הדוהרת. תוכניות הגירוי הממשלתיות המשיכו לדחוף את המצב. בין היתר, שיעור המע"מ על רכישות רהיטים הופחת מ 18% ל 8% בשנת 2017 על מנת לעורר את הצריכה הפרטית, כמו גם לרכישת דירות גדול מ -150 מ"ר.
התוצאה: שיעור האינפלציה עלה ליותר מ -15%, אם כי הבנק המרכזי הבטיח להגביל אותו ל -5%. גם תחת הלחץ הוא המטבע. לירה טורקית איבדה 40% לאירו מאז תחילת השנה. למרות שהבנק המרכזי קבע, לאחר בחירתו מחדש של ארדוגנס, את הריבית המרכזית באופן דרסטי, מגמת הירידה נמשכת. ביום חמישי, הלירה הפסידה שוב יותר מאחוז אחד.
וhttp://www.spiegel.de/
|