27-11-2019, 22:12
|
יגיל הנקין. ד"ר להיסטוריה צבאית, חוקר במחלקת היסטוריה של צה"ל
|
|
חבר מתאריך: 16.02.04
הודעות: 5,564
|
|
הפתרון: סיבוב רכב סיור עם הסבה למסילות.
מדובר ברכב ממוגן-מוקשים מסוג 'קוגאר', מבוסס לנד רובר, שעבר התאמה למסילות ברזל, לצורך פטרולים, בעיקר בבוקר לפני הרכבת הראשונה כי רוב המוקשים היו מונחים בלילה ורוב המארבים עם בוקר.
המנואלה הנ"ל נועדה כדי שהרכב יוכל להגיע לנקודה ולחזור בלי צורך במסילה נוספת לצורך סיבוב או בנסיעת רברס ממושכת.
במידת הצורך היא נועדה גם כדי לאפשר ניתוק מגע, סיבוב והתחפפות מהירה במקרה של מארב.
כמובן, נשאלת השאלה אם ככה למה היא לא מבפנים?
יש לזה תשובה כפולה:
1. אופציה כזו הייתה מחייבת יצירת חור בשלדה ומקטינה את המיגון.
2. כנראה לא פחות חשוב - כיוון שדובר בהסבה של רכב קיים, היה פשוט וזול יותר להוסיף את הריתוך מבחוץ ולא להמציא מנגנון פנימי יקר.
התמונות הן ממוזיאון הרכבות בבולאוויו שבזימבבואה (שסובל מתת-תקצוב רציני ומצליח איכשהו להסתדר בזכות מנהל מסור וצוות מתנדבים, חלקו ילדים ונערים חובבי רכבת).
_____________________________________
"במידה רבה, הודות למאמרי הארץ הוקמה ממשלת הליכוד הלאומי ונתמנה משה דיין כשר הבטחון. הארץ דרש תגובה צבאית על האיום המצרי שבועיים לפני המלחמה, ואף דרש את תפיסת הרמה הסורית ימים אחדים לפני הפעולה".
(הארץ מפרסם את עצמו, 22 ביוני 1967)
המדריך לשביל ישראל, מאת יגיל הנקין ויעקב סער. מהדורה רביעית, 2020
גלריית התמונות שלי
נערך לאחרונה ע"י YGH בתאריך 27-11-2019 בשעה 22:16.
|