14-11-2004, 09:46
|
|
L'enfer, c'est les autres
|
|
חבר מתאריך: 21.11.01
הודעות: 29,223
|
|
המשך הסאגה..
ההשקה של מנוע MSN בגרסה העברית - בעוד כחודשיים.
הצעד של מיקרוסופט לא עבר ללא תגובה של גוגל: לפני שבוע היא הכריזה כי בסיס הנתונים שלה גדל מ-4.3 מיליארד דפי רשת ללא פחות מ-8 מיליארד דפים. ואולם לא בטוח עד כמה זה יועיל לגולש, שלא תמיד יכול לעבור על עשרות אלפי תוצאות חיפוש אפשריות.
גוגל הוכיחה כי תחום מנועי החיפוש הוא אחד ממקורות ההכנסה הפוריים ביותר בתחום האינטרנט. את מעמדה כמלכת מנועי החיפוש יהיה קשה לערער. על פי נתונים של אתר המחקר
WebSideStory, באוקטובר ביצעה גוגל 49% מכלל החיפושים ברשת בארה"ב. יאהו, מתחרתה הגדולה, ביצעה 24% מהחיפושים, והשירות של MSN ביצע 14%.
במיקרוסופט היו רוצים שהגולשים ייכנסו ישירות לאתר החדש, בדיוק כמו שהם נכנסים לגוגל - ולא יבצעו את החיפוש דרך פורטל MSN. הבעיה מבחינת מיקרוסופט היא שלהקיש www.google.com זו משימה הרבה יותר קלה מאשר להקיש את שם האתר שלה, www.msnsearch.com. מצד שני, למנוע החדש של מיקרוסופט יש כמה דרכי חיפוש המהוות שיפור משמעותי לעומת מנוע החיפוש הישן - כמו חיפוש במילון, חיפוש באנציקלופדיה, וחיפוש לפי אתרי קניות. בקרוב יקושר מנוע החיפוש לשירותי המוסיקה של MSN.
מי שיחפש במנוע החדש אתרים בעברית, יקבל את אותן תוצאות שקיבל במנוע הישן של MSN. מי שיחפש בשפה האנגלית יגלה כי מספר התוצאות נמוך משמעותית ממספר התוצאות בחיפוש זהה בגוגל; גם חיפוש תמונות, שקיים בגוגל, עדיין לא קיים במנוע החדש.
"בעוד כחודשיים נשיק את הגרסה העברית המלאה של מנוע החיפוש, תחת הכתובת www.msnsearch.co.il", אומר מנכ"ל MSN ישראל, אורי אדוני. "שם יהיו כל תכונות החיפוש החדשות, כולל חיפוש תמונות. המנוע יהיה הרבה יותר מהיר, ותוצאות החיפוש יותר רלוונטיות. טכנולוגיית המנוע תוחלף. האתר גם יעבור מתיחת פנים עיצובית".
לדברי אדוני, "ב-MSN ישראל בוחנים כיום אפשרות לשילוב מודל עסקי נוסף להכנסות - לא רק אתרים המשלמים כסף כדי להופיע גבוה בתוצאות החיפוש, אלא גם תשלום לפי מספר הכניסות של גולשים לאתרים המופיעים בתוצאות החיפוש". בדיקה דומה מבצעת מיקרוסופט העולמית. המשמעות היא מעבר למודל העסקי של גוגל - שם האתרים לא משלמים עבור מיקום גבוה בתוצאות החיפוש, כפי שהם עושים ב-MSN, אלא משלמים כמה סנטים על כל גולש שמגיע אליהם דרך גוגל. "ההערכות שלנו הן שבכל מקרה, מנוע החיפוש החדש ירחיב את ההכנסות מפרסומות שיופיעו לצד תוצאות החיפוש", הוא אומר.
ל-MSN תהיה תחרות לא קלה - הכנסות אתר גוגל ישראל מוערכות בשוק ב-180-150 אלף דולר בחודש, מתוך כלל הכנסות שוק החיפוש בישראל שהן 500-400 אלף דולר לחודש. בוואלה, מנוע החיפוש הפופולרי בישראל לפי דירוגי הגולשים, לא מתרגשים מהמתחרה החדש בשוק. "באמת הגיע הזמן שהם ישיקו מנוע חיפוש חדש. היה להם מנוע חיפוש גרוע במיוחד", אומר ארז פילוסוף, מייסד ומשנה למנכ"ל וואלה. "אני מאמין במבחן התוצאה לאורך שנים, ולכן קשה לומר עכשיו מה יעלה בגורל אתר החיפוש החדש. השנים יגידו".
מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר בביקורו בישראל לפני כמה חודשים כי החברה שלו תנצח את גוגל יום אחד. מיקרוסופט מתכננת לחקות מוצר מצליח נוסף של גוגל - מנוע החיפוש המיועד למחשב האישי, אותו השיקה גוגל בשבוע שעבר. מנוע החיפוש למחשב האישי מחפש במהירות דואר אלקטרוני, מסמכים וקבצים מסוגים אחרים בכונן הקשיח. מיקרוסופט מסרה כי תשיק מנוע חיפוש כזה עד סוף השנה. בינתיים, הגולשים באתר החיפוש החדש שלה מתבקשים למלא משוב - ובחברה מתכוונים לקחת ברצינות את מה שהם אומרים.
מקור; קפטן אינטרנט מאת גלית ימיני ועפרה שלו 12/11/04
_____________________________________
..
|