ואם כבר, אז:
בבלי, קידושין, פרק א'. דף לב ע"ב:
אמר רב אשי אפילו למ"ד הרב שמחל על כבודו כבודו מחול נשיא שמחל על
כבודו אין כבודו מחול
...
ת"ר (ויקרא יט) מפני שיבה תקום יכול אפילו מפני זקן אשמאי ת"ל זקן ואין
זקן אלא חכם שנאמר (במדבר יא) אספה לי שבעים איש מזקני ישראל רבי
יוסי הגלילי אומר אין זקן אלא מי שקנה חכמה שנאמר (משלי ח) ה' קנני
ראשית דרכו יכול יעמוד מפניו ממקום רחוק ת"ל תקום והדרת לא אמרתי
קימה אלא במקום שיש הידור יכול יהדרנו בממון ת"ל תקום והדרת מה קימה
שאין בה חסרון כיס אף הידור שאין בו חסרון כיס
במסכת כתובות, פרק ב', דף י"ז ע"א נאמר:
ת"ר מעבירין את המת מלפני כלה וזה וזה מלפני מלך ישראל אמרו עליו על
אגריפס המלך שעבר מלפני כלה ושבחוהו חכמים שבחוהו מכלל דשפיר עבד
והא א"ר אשי אפילו למ"ד נשיא שמחל על כבודו כבודו מחול מלך שמחל על
כבודו אין כבודו מחול דאמר מר (דברים יז) שום תשים עליך מלך שתהא אימתו
עליך
ומצינו בסוטה פרק ז', דף מ"א ע"ב:
שבחוהו מכלל דשפיר עבד האמר רב אשי אפי' למ"ד נשיא שמחל על כבודו
כבודו מחול מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול שנא' (דברים יז) שום תשים
עליך מלך שתהא אימתו עליך
וסיפור דומה בסנהדרין פרק ב', דף י"ט ע"ב:
והאמר רב אשי אפילו למאן דאמר נשיא שמחל על כבודו כבודו מחול מלך
שמחל על כבודו אין כבודו מחול שנאמר (דברים יז) שום תשים עליך מלך
שתהא אימתו עליך
גם לכבודו של זקן(לכאורה המדרגה הפחותה ביותר) לא קמים אם יש בכך חסרון כיס,
קו"ח שלא מכבדים מחבלים אם יש בכך חסרון בחיים.
נשיא שמחל על כבודו - אין כבודו מחול. ומה לגבי "ממלכת כהנים וגוי קדוש"?...
ואפילו למאן דאמר כי נשיא שמחל על כבודו, כבודו מחול - מלך שמחל על כבודו, אין
כבודו מחול. קו"ח לגבי כבודו של מלך מלכי המלכים, ובטח שלא אנחנו(או דן, או העם
הישראלי המפואר) הוא שימחל על כבודו...