לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-08-2005, 21:13
  Zoloft Zoloft אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.08.05
הודעות: 59
"אפשר היה להציל את אילן רמון"

"אפשר היה להציל את אילן רמון"



"ההתייחסות של נאס"א לסוגיית בטיחות הטיסה לפני אסון קולומביה מזכירה פעולה של רולטה רוסית", כך אומר בראיון בלעדי למוסף "7 ימים" מייג'ור ג'נרל ג'ון ברי, המנהל בפועל של הוועדה לחקר אסון מעבורת החלל קולומביה
אבנר הופשטיין



>"ההתייחסות של נאס"א לסוגיית בטיחות הטיסה לפני אסון קולומביה מזכירה פעולה של רולטה רוסית", כך אומר בראיון בלעדי למוסף "7 ימים" מייג'ור ג'נרל ג'ון ברי, המנהל בפועל של הוועדה לחקר אסון מעבורת החלל קולומביה . ברי מתח ביקורת חריפה על ארגון החלל האמריקני: "מאכזב לבחון את התרבות הארגונית של נאס"א בשנים שלפני האסון. בטיחות המבצע הוצבה במקום נמוך מאוד. היחס של נאס"א לפגמים במעבורת היה כמו ברולטה רוסית: אתה מכניס כדור אחד לאקדח ולוחץ על ההדק, ושום דבר לא קורה. לוחץ שוב, ושום דבר לא קורה. אז בסוף משהו רע חייב לקרות".



ברי, שהעניק ראיון מיוחד לקראת ביקורו המתוכנן בארץ בחודש הבא, העריך גם שאפשר היה להציל את אילן רמון וששת חברי הצוות האחרים בטיסה האחרונה של הקולומביה: "כן, אפשר היה להציל את אילן רמון. מעבורת אטלנטיס היתה כמעט מוכנה לשיגור, אפשר היה לארגן צוות של ארבעה שיעלה על האטלנטיס וייצא להציל את השבעה מקולומביה. זה היה עסק די מסוכן, אבל התחושה שלי היא שבנאס"א היו הולכים על זה. אם רק היו מכירים בעובדה שיש להם בעיה, כמובן".



ביחס לטיסת מעבורת דיסקברי בחודש שעבר, הטיסה הראשונה מאז האסון קולומביה, אמר ברי כי "אמנם דברים רבים תוקנו אבל אני עדיין מודאג.








זה בהחלט מאכזב לראות שאחרי שנתיים וחצי של עבודה עדיין לא יודעים בנאס"א ממה נובעת ההתנתקות של קצף הבידוד אחרי ההמראה. ובעיקר מדאיגה אותי העובדה ששוב הוברר שחלק מההמלצות שלנו לא מומשו. הייתי מצפה שלפחות בטיסה הראשונה אחרי התאונה תפגין נאס"א מאמץ עילאי ונחישות מוחלטת כדי להוכיח שהכל תחת פיקוח ושתיקון התקלות מהעבר הוא מרבי. אם כבר עכשיו בנאס"א לא עוקבים אחרי ההמלצות שלנו באופן משכנע, אז מה יקרה בעוד עשר טיסות?"





עם זאת הביע ברי תמיכה בהמשך המשימות המאוישות לחלל, ואמר כי הוא מקווה שהמעבורת תחדל מלשמש כלי מבצעי בתוך כמה שנים. "יש ערך סימלי עצום בנוכחותו של האדם בחלל. המטרה היא לשלוח שוב אנשים לירח, ובהמשך אולי למאדים. לכולם כבר ברור, גם בנאסא, שהמעבורת אינה כלי אופרטיבי בשלב זה ושדרוש מהפך בתוכנית לחקר החלל. אני מקווה שאפשר יהיה לשלוח אדם למאדים עוד בימי חיי".



ברי, שדרגתו מקבילה לזו של אלוף בצה"ל, לשעבר טייס קרב בכיר בחיל האוויר האמריקאי וכיום סגן נשיא לענייני ביטחון והגנה של חברת התוכנה SAP מגיע לישראל כאורח של חברת ההיי-טק "נס טכנולוגיות", ויהיה המרצה המרכזי בכנס על אסון קולומביה שייערך במכון פישר ב-8 בספטמבר.



הראיון המלא מחר ב-"7 ימים".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3133270,00.html
_____________________________________
Please let me know if you continue to have difficulties
טרעאכט גוט ועט זיין גוט

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:55

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר